Nya Zeeland

kimpo

Medlem
Nya Zeeland
Hejsan, tänkte kolla om det är någon som vart och åkt skidor i nya zeeland och har koll på när det är säsong där??

Nya Zeeland
snälla snälla sök i forumet.

jag hade nämligen den frågan o hittat jätte mkt info redan i forumet.

jag ska dit för denna säsongen (mitten juni - mitten oktober).

tack o hej.

Nya Zeeland
Jag och 2 till drar ner den 3 juni, blir nog Quennstown eller Wanaka som vi slår basecampi.
Har inte så mycket koll men vi drar iaf:)

Nya Zeeland
Yeah - dra till N.Z fantastiskt land, Atomizer har rätt - de e bara att dra.
Far till Queenstown, här finner ni all info. du behöver o träffar alla folk som du har behov av att möta - ïnget behov av att köpa L.P - dra på närmsta pub - spela 5 rundor med biljard o du träffar dom du behöver träffa.

Nya Zeeland
jaha sorry :P borde ju ha gissat det....visserligen kom det fram att vissa LP bocker var skrivna utan att personerna hade nagonsin varit dar ;)

Nya Zeeland
jobb finns de alltid om man e ute o kollar runt o snackar med folk - som på alla populära turist spots e de alltid stor genomströmning av folk som jobbar lite här o där några veckor eller så.
lättast o på många sätt bäst e ju att diska och greja på resturanger, då man jobbar kväll o får med sig dagens skidåkning. plus att man kan få dricks som extra lön.

lycka till med resan till ett vackert land med massor av sköna folk.

Nya Zeeland
Nu svar jag vell lite sent og du har ju redan akt, Mig kollade de inte alls ingen av mina 3 andra rese kamrater heller. Bara du har ditt Work and holiday visa redo, behover du inte ens en retur biljett. Er forovrigt bosatt i Queenstown, arbetslos. men har inte direkt letat jobb.

Nya Zeeland
haha jo lite sent. sitter just nu i Ohakune, precis vid Turoa och har njutit av naturliga halfpipes och hopp etc :)

225cm bas just nu. grymt gött.

visade inget alls till immigration, inte ens visumet! :)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp