Hade ett UF förra året och skapade en produkt från scratch. Det har sina för och nackdelar. Att ta fram en produkt till att ha den helt klar är en process som tar mer än ett år. Även för större företag. Så det är svårt att genomföra. Vi gjorde ett klädesplagg också och det tog ända fram till SM innan vi fullt ut kunde stå och säga att det här är en bra produkt. Så det genererade inga större pengar, vi gick +- 0. Så jag håller med om det assr och Adam säger, även om resultatet i kassan inte är det viktigaste (för mig var det inte det).
Sen samtidigt så är det jäkligt roligt att ta fram, leta producenter och designa. Det är lärorikt som fan att få reda på att allt inte är så enkelt. Men jag tror inte ni vill stå där mot slutet och ta emot reklamationer för ni hittat en dålig fabrik eller vad som helst.
Dom som vann SM sist hade en gummiplugg som man satt längst upp på hockeyklubban istället för att tejpa. De hade mer än en bra produkt i och för sig men tänk inte så svårt. Assr kommer med bra förslag faktiskt. Ta en produkt som redan finns, som används dagligen. Välj en målgrupp och fundera på vad som saknas.
Med en bandana så har ni en målgrupp, skidåkande tonåringar. En bandana är oftast i bomull och blir blöt så den har ingen längre funktion direkt. Är den blöt så är den kall. Kolla på att kanske går att sätta fast och som är i bättre material.
Viktigast är att ha kul, för UF året är en av de roligaste sakerna jag gjort. Tänk på att det är mycket annat som tar tid, affärsplaner, monter, mässor, försäljning, affärsredovisning, budgetar som ska in och så vidare. Lägg mycket tid, kommunicera och se till att ta er till SM för det var mäktigt med banketten.