Nybörjar cykel

Coster

Ny medlem
Nybörjar cykel
Hej är väldigt nybörjare va de gäller cyklar så jag har några frågor?
tänkte köpa en hoj av något slag vet dock inte riktigt vad jag är ute efter.

Söker en cykel som är ok att cykla långt med,
funkar bra att hoppa ned för lite höjder dock inga jättehöga saker säg max 1,5 m och lite trappor osv,
köra lite i skogen,
kanske blir lite dirt nån da men inte mkt.

Jag har tittat på:
Kona fire mountain: dålig va gäller street?
Kona shred: jobbig och cykla långt på?
scott yz1/2: dåliga dämpare?

hade inte tänkt betala jätte mycket typ max 6000 (kanske lite mer om ja ska köpa shred)

kom gärna med andra förslag

Mvh//oscar

Nybörjar cykel
En dirt är väll inte så bra att cykla på i skogen och längre sträckor på. Då är det en XC som gäller, men om du nu ska hoppa å så så är en vandlig XC inge vidare... kolla på en beg Spezialized Hardrock Pro Disk eller något i den stilen. http://www.blocket.se/view/4995078.htm?caller=shl_s&l=0&c=1&city=0 typ den (inte ngt superpris!!) http://www.blocket.se/view/5045048.htm?caller=shl_s&l=0&c=1&city=0 (troligtvis en jäkla piss dämpare, men bra växelkomponenter.)

annars så är Kona Hoss en cykel som borde passa, men kostar knappa 10 lök...

Nybörjar cykel
Jag har en shred tycker den är helt ok på längre sträckor och i skogen, jag cyklar med låg sadel typ jämt men körde en sträcka runt en sjö för ett par dar sen var kanske 2,5 mil höjde bara sadeln så gick de perfekt.

Nybörjar cykel
humm e lite inne på begangnad scott yz 0

Btw: min cykel blev snodd ikväll i högsbo göteborg. När man sitter inne och kollar på IFK!

det e en grön GT polomar ganska gammal mtb

Nybörjar cykel

Enkelspårigheten är enorm, fritänkandet närmast obefintligt.

Slå er lösa och shoppa Nishiki. De har en fet liten serie med MTB och Dirt där modellen SHOT skulle sitta som handen i hansken. Går lös på 6500 och då får man prylar som är schyssta och dessutom en hoj som ser cool ut. Nishikis svenska hemsida håller på att uppdateras, så tyvärr kan jag inte länka till den pärlan.

Free your mind boyz

Tillbaka
Topp