Nybörjar twins

• Trådstartare Trådstartare Knolpak
  • Start datum Start datum
K

Knolpak

Guest
Nybörjar twins
Tja!

Har börjat åkt lite skidor på syrrans crossmax 77. Annars åker jag snowboard, och åker rätt skapligt. Så nu vill ja testa på skidor. Så jag undrar då: Vad ska jag ha för twins om jag är nybörjare? Tänkte köpa nu till säsongens slut (begagnat) eller nya till nästa säsong. Undrar om ni har nå förslag. Ang hur bra jag är så är jag rätt skaplig ändå. Hoppa har jag inte vågat riktigt än. Men att carva, få ballans, åka fort och inse att crossmax 77 fladdrar vid högre farter har jag redan erfarat.

Så vad säger ni? Välj vilken ni vill. Tror faktiskt inte att skidor av den hårdare sorten borde vara så stort problem. Vill ha något bra att träna på..

Nybörjar twins
Hello.
Jag tycker inte att du ska kolla så mycket på enklare och billigare twins, typ Salomon 540 o 720, mm. Om du är riktigt sugen på att åka skidor och vill satsa lite så ska du kolla på lite bättre prylar.
-Salomons 1080 är mycket bra och får bra i tester, dock något mjuka.
-Rossignol Scratch FS är riktigt bra och även lite styvare som en "riktig" pistskida. Stadium har haft den till bra pris i år, kan finnas kvar.
-Det finns många fler modeller från massor av tillverkare. Var dock inte dumsnål och köp för billigt. Det är värt att pröjsa från 4500kr och uppåt. Det kan finnas bra skidor på diverse rea nu i slutet av säsongen.
Kolla hos bra återförsäljare och titta på flera ställen. Prata med många säljare. Titta även i Åka Skidor nr 6/2003 så får du expertutlåtanden av flera modeller.

/Kör hårt...

Nybörjar twins
Jag har precis gott från snowboard till skidor, jag köpte madtrixen och tycker dem är aldeles utmärkta.

Men när det gäller skidor så är det ju personligt vad man gillar eller inte gillar, så det bästa är väll att prova sig fram.

Jag är nöjd i varje fall!

Nybörjar twins
prova dynastar trouble maker!! rekomenderar varmtt!! dom e grymma i parken och överallt!! köööööÖÖööPPpPPPPpp!!

Nybörjar twins
Jo jag har fått ett sjysst pris på trouble makern. Det ser ut att bli dom. Förutom att dom är hur balla som helst så är dom lätta, bra (sägs det) och billiga. Det lutar åt dynastar...

Nybörjar twins
ja tycker du ska åka till typ alpingaraget å snacka me nån som verkligen kan de här om skider...å så borde du dra nytta av att de flesta kommer ju ha rea nu när våren kommer, =(, så kolla in lite ställen efter reor å så fråga nån som verkligen kan...annars så kan ja tipsa dej om atomic tweak som e grymma men om du vill ha den (förmodligen) bästa så ska du ha ett par 1080...aja lycka till me ditt köp

Nybörjar twins
Jo. Me ngrejjen är att jag jobbar med skidor och får bra pris på skidor. Så ett par trouble maker med bindningar kostar under 4000-lappen... Och jag kan inte hitta något billigare pris. Speciellt inte med tanke på att det är ordinaiepris på årets modell... Men eftersom vi inte har några kvar i min längd så köper jag nog till nästa säsong istället... Är nog inte mer än 5-6 skiddagar kvar för min del..

Tillbaka
Topp