Nybörjar twintip

Jocke-S

Ny medlem
Nybörjar twintip
Undrar om Salomon fiveforty är ett par bra nybörjar lagg?
Ska kanske köpa sånna!
eller vet ni några andra billiga nybörjar lagg?

// Jocke

Nybörjar twintip
Så länge skidorna är i din längd och är böjda bak och fram är dom bra nybörjar lagg, period!!

Blir såå less på alla frågor. Inget illa åt dig jocke s men man börjar bli less på alla frågor om dittan och dattan. Om den skidan funkar i pisten osv. vafan urrgh. så länge skidorn glider och har stålkant får man lära sig behärska skidan...

Nybörjar twintip
540 e en bra nybörjar skida de var med den jag började snurra o trixa

Nybörjar twintip
Någon som även vet något om den nya 1080-skidan från Salomon? Någon med erfaranhet av just den skidan? Är den bra? Funderar på att satsa på den....!

Nybörjar twintip
Jag håller med Godiskillen (per-villhejm)
Fan lägg av med dom här onödiga inläggen fan!

Nybörjar twintip
nya 1080 -> samma som förra året bara annan grafik.
Sen kan jag tyckas att det är värt att köpa en bättre skida om man ska satsa. Utvecklingskruvan är ju brant i början och då är det tråkigt att uppleva skidan som begränsning.

Nybörjar twintip
Lugna ner er grabbar, vad gör det om samma fråga dyker upp flera gånger. Är ni trötta på sådana här inlägg: LÄS DOM INTE!

Har ni inget vettigt att svara, svara inte. Då blir det på en gång trevligare stämning...

Lite motsägelsefullt så måste jag medge att jag inte har någon bra koll på twintips.

Salomon 720 är inte extremdyr (4 laxar)
Inte heller K2 Fujative (3.5 laxar, dock vet jag inte om det är en bra pistskida)
Gamla modellen av Head Mad_Trix kan med lite tur gå att få tag på för ca 2500 spänn.

Tillbaka
Topp