Nybörjare på longboard

• Trådstartare Trådstartare drifter18
  • Start datum Start datum
D

drifter18

Guest
Nybörjare på longboard
Hej, har fått värsta suget på att köpa en longboard har åkt sen innan skateboard tror inte jag skulle ha värsta svårigheter att cruiza runt på en longboard. Det jag undrar då är vilken jag ska köpa vill helst inte pröja för över 1000kr för en longboard. Verkar vara tok för dyra i sverige tänk beställa en istället.

Någon som har bra tips på vilka man kan beställa? Tex från USA med tanke på deras valuta är låg nu. har hittat denna men vet inte så mycket om den är bra eller dålig:

http://www.lushboards.com/lush-makonga-longboard-p-2198.html?p=product

hjälp gärna om ni har några bra tips.

Nybörjare på longboard
när du beställer ifrån usa så åker du på en massa tullkostnader som inte är så roliga... jag har oxå kollat runt lite efter en fräch men som du säger, alla är dyra.

jag och min polare byggde longboards i sommras, resultatet brev hur bra som hellst, vi tog plywood, sen såga vi ut formern tog vanliga skateboard truckar som vi höjde upp med en kloss under varje och sen köpte longboard hjul på 76mm eller va de var, och grip på stadium. sen märkte vi att dom var för mycket svikt i så vi satte en liten "planka under från truck till truck, då blev de kannon !

:)

Nybörjare på longboard
det bästa om du inte vill pröjsa så mycket är att köpa beggat, kolla blocket o sånt, då får du bra grejer för pengarna istället för att köpa nån jävla warp bräda etc som man tröttnar på efter en vecka.

Nybörjare på longboard
Jag och mina polare åker ganska så mycket longboard och alla har köpt dom på Lushboards, dom har bra bräder men även bra skydd o slidehandskar, så det e en bra sida att beställa ifrån. man får dom ganska snabbt också.

Nybörjare på longboard
sattsa på en bättre runt 2000 spänn. annars måste du ta i som aset för att svänga och ta fart.

Men om inte så kolla top12.se dom har från 1000 spänn

Nybörjare på longboard
Mitt tips om du är lite händig är att göra en själv.. Jag gjorde två i sommras, ett lager plywood sen lite epoxy och glasfibrer sen ett lager till... Så spänner man fast den så att man får lite uppåtböjning. Sen köper du bara passande truckar och hjul + spacers.

Väldigt enkelt förklarat nu men bara att höra av dig om du vill ha en bättre beskrivning på hur man gör.

MVH

Nybörjare på longboard
vicke_90_3 sa:
Mitt tips om du är lite händig är att göra en själv.. Jag gjorde två i sommras, ett lager plywood sen lite epoxy och glasfibrer sen ett lager till... Så spänner man fast den så att man får lite uppåtböjning. Sen köper du bara passande truckar och hjul + spacers.

Väldigt enkelt förklarat nu men bara att höra av dig om du vill ha en bättre beskrivning på hur man gör.

MVH
Tjänar man på de?, alltså va kosta material m.m sammanlagt?.
tänkte hade ju vart onödigt om de blev dyrare (; . :).

Nybörjare på longboard
Truckar kan man hitta för typ 5-600 och uppåt, hjul 5-600+, kullager 200+, spacers om det inte följer med kullagren typ 100 spänn, kolla på www.longboard.se.
Inte säker på hur mycket plywood, epoxy och glasfiber kostar, men totalt kanske hela bygget landar det på runt 2000.

Nybörjare på longboard
Vurpollon sa:
Truckar kan man hitta för typ 5-600 och uppåt, hjul 5-600+, kullager 200+, spacers om det inte följer med kullagren typ 100 spänn, kolla på www.longboard.se.
Inte säker på hur mycket plywood, epoxy och glasfiber kostar, men totalt kanske hela bygget landar det på runt 2000.
hm,, jahaa , då känns de ändå lite nödvändigare att köpa en komplett bräda? ,.
För jag antar att man kan hitta brädor vid tusensträcket?,.

Nybörjare på longboard
Asså en brädda som du bygger blir ungefär som en 2000 kr bräda (om det görs bra) Jag hade material hemma iof... Men om du köper material för 1000 spänn så kommer du kunna göra fler brädor...

Nybörjare på longboard
Jag och mina polare drog hem tre brädor från USA.
De blev tack vare dollarn låga kurs nu ända 800-900 kr billigare än om vi hade köpt i Sverige.

Så mitt tips är gå ihop några stycken och beställ från staterna.

Undvik för allt i världen brädorna från Stadium. På Stadium kan man köpa fotbollsskor, gympa dressen eller vad som helst utom brädor....

Tillbaka
Topp