nybörjare ska hyra bräda

iskranium

Ny medlem
nybörjare ska hyra bräda
konichiwa

jag ska hyra en snowboard för det verkar kul men jag har absolut ingen aning var eller vad för bräda jag ska välja.

lite tips är alltid välkomna.

jag är 180 lång och väger väl lite över 100 kg.

plus en bonusfråga:

jag bor i gbg och har fått tips att det alltid är bäst att hyra sakerna hemma i storstaden än på plats; any good place? hmmmm?

eller ska jag försöka mig på det här att önska mig en i julklapp el köpa på tradera

????

tack för svar

nybörjare ska hyra bräda
Att köpa bräda som nybörjare är väl aldrig nåt att rekommendera.. speciellt inte om du inte kommer åka mycket per år.
Vet inte vart du ska men brukar ju alltid va lättast att hyra på plats.. de vet precis vad man behöver så de är väl inga problem..
I början spelar de ändå ingen roll om man har en lite mjukare eller hårdare bräda hit eller dit.. viktigast är ju ändå att man har en bräda o att man övar.. sen kan man börja diskutera olika egenskaper för olika områden..
Men ang längd så är väl en 160 bräda att rekommendera.. men de kan ju hyrstället informera dig om mer...

nybörjare ska hyra bräda
..

läs min guide --> sen hyr på på plats, den set-up som verkar passa dig. ring helst i förväg till stället du åker till så det är säkert att de har grejjerna som vu är ute efter.

min guide --> https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=25327

(kom ihåg att skorna skall sitta perfekt och att brädans BREDD är viktigast)

vänligen

/Pinn

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp