Nybörjare, val av bräda?
Hejsan idag var första gången någonsin jag åkte snowboard och fastnade för det direkt!
Har suttit här och tittat lite på forumet och sett en massa saker som kan vara bra att veta:D
Men nu till saken, vilket märke skulle ni rekomendera?
Har sett förslag på Allian, Atomic, Bataleon, Burton, Rossignol m.m Har ni ett helt annat märke att rekomendera går det jätte bra.
Har tittat lite grann på iaf Allians, Battaleons och Atomics hemsidor och mest fastnade jag nog för Bataleon så nu undrar jag, är det ett bra nybörjar märke och ännu mer är det ett bra märke över huvud taget?
Tittade mest åt Goliath men även på Hero.
Saker ni kanske skulle vilja veta för att avgöra:
Som jag skrev i början så har ja bara åkt en gång.
Jag blir nog en allround åkare.
Jag är 173cm lång.
Väger ca 65kg.
Har 41/42 kanske t.o.m 43 på skor.
Observera att det är mest spekulationer på gång nu jag har inte allt för mycket pengar just nu.
Länkar till bra sidor att beställa från och bra priser uppskattas!
EDIT: tips på bindningar vore toppen!
EDIT2: Länk till brädan: http://www.bataleon.com/site/products/boards/the_goliath
Har suttit här och tittat lite på forumet och sett en massa saker som kan vara bra att veta:D
Men nu till saken, vilket märke skulle ni rekomendera?
Har sett förslag på Allian, Atomic, Bataleon, Burton, Rossignol m.m Har ni ett helt annat märke att rekomendera går det jätte bra.
Har tittat lite grann på iaf Allians, Battaleons och Atomics hemsidor och mest fastnade jag nog för Bataleon så nu undrar jag, är det ett bra nybörjar märke och ännu mer är det ett bra märke över huvud taget?
Tittade mest åt Goliath men även på Hero.
Saker ni kanske skulle vilja veta för att avgöra:
Som jag skrev i början så har ja bara åkt en gång.
Jag blir nog en allround åkare.
Jag är 173cm lång.
Väger ca 65kg.
Har 41/42 kanske t.o.m 43 på skor.
Observera att det är mest spekulationer på gång nu jag har inte allt för mycket pengar just nu.
Länkar till bra sidor att beställa från och bra priser uppskattas!
EDIT: tips på bindningar vore toppen!
EDIT2: Länk till brädan: http://www.bataleon.com/site/products/boards/the_goliath