Nybörjare....

Hxnna

Ny medlem
Nybörjare....
...tänkt att börja åka telemark, vad bör jag tänka på, van skidåkare i övrigt men kan vara bra med lite tips första gången. skulle vara extremt tacksam för det!!

vad ska jag satas på för skider? är 170.

Nybörjare....
Ge mer info, din längd är enligt mig irrelevant och enligt andra inte så viktig. Hur van skidåkare? Var ska du åka, är du tung och stark eller tunn och klen?

Nybörjare....
Ett mycket hett tips för nybörjare är att köpa ett par fjolårets hyrskidor från närmaste skiduthyrning, montera en lagom gammal rottefelle bindning. Köp ett par begagnade pjäxor som passar och som inte är allt för höga.. kommer sluta på runt 1000 - 1500:-

Sätt på dig allt ge dig ut i backen och nig sätt inte en fot bakom den andra utan nig lite med jämt tryck på båda fötterna. Och du kommer lära dig efter några dagar med brännande lår

Senast ändrad:
Nybörjare....
balanselius sa:
Ge mer info, din längd är enligt mig irrelevant och enligt andra inte så viktig. Hur van skidåkare? Var ska du åka, är du tung och stark eller tunn och klen?
svar på de frågorna skulle jag vilja svara ungefär så här, en tjej som tränar 6ggr i veckan är 170 lång och har åkt skider sedan barnsben.

Tillbaka
Topp