nyfunnen frihet - men väldigt ny på det här...

BarneyBear

Ny medlem
Hej!

Först och främst bör väl nämnas att jag är ny här, så om jag gör några mistag hoppas jag ni har överseende o rättar mig på ett snällt vis :)

Nu till huvudämnet. Lyckades äntligen släpa mig genom gymnasiet och hoppas nu äntligen få knarka mer skidåkning ;). Då jag är stockholmare har jag tidigare bara fått roa mig på diverse lov osv. men nu tänkte jag försöka få åka lite mer den här vintern...

Hur som helst så vet jag inte riktigt hur jag ska göra, eller vart jag skall åka. Att sattsa på att säsonga kanske är lite frisk när man är 18 och arbetslös utan yrkesutbildning el. dylikt?

Vad rekomenderar ni till en nybörjare?

själva skidåkningen är inget problem då jag tacksamt nog skolades redan från 3 års ålder ;)

PS. Andra människor från stockholmstrakten med liknande ideer får gärna höra av sig, letar även folk att åka med :).DS

eh, just nu är det lite magert iom att jag inte har ngt jobb :( men det lär fixa sig snart...

jag vet faktiskt inte, hur mkt ska man förvänta sig att spendera?

sluta gnälla för att du inte är så gammal. det är inte många av oss som har gjort säsonger som började med utbildning , det har kommit på vägen. Många har gjort allt fel men ändå lärt sig av sina misstag och varit tillbaka säsongen efter. Ge järnet allt löser sig så småningom.

eh, jag hade tänkt att säsonga året efter gymnasiumet och jag går inte nån yrkesförbredande linje!

förlåt om det lät som gnäll, var inte meningen.
Konsensus verkar vara skit i allt o tuta o kör eller?

Brorsans kompis från Uppsala kom upp till Riksgränsen å jobbade som diskare på grönan (resturang/nattklubb) å han fick gratis liftkort vad jag vet iaf...

hade du tänkt dig nått sånt?

Tillbaka
Topp