Nyinflyttad i Åre

ellennorr

Ny medlem
Nyinflyttad i Åre
Hej!
Jag är en 25-årig tjej som precis har flyttat upp till Åre där jag har fått ett åretrunt jobb, så min plan är att jag ska bli kvar här ett tag nu. Jag skulle tycka att det var kul att lära känna lite nytt folk utanför min arbetsplats! Är det någon här som har tips på föreningar eller liknande där jag skulle kunna lära känna nya människor eller så? Kanske är någon annan här som pckså skulle vilja få lite nya bekantskaper?

Jag gillar friluftsliv i de flesta former. Tidigare har jag mest sysslat med skidåkning både utför och på längden, segling, vandring och lite cykling men provar gärna på nya saker! Är det någon som har några tips till mig får ni hemskt gärna höra av er! :)

Ha det bra!

/Ellen

Nyinflyttad i Åre
Åre är fantastiskt lätt att komma in i. Du har föreningar både inom cykel, klättring och paddling där det hänger folk.

Häng på dahlboms nu i vår/sommar/höst så ska du se att du träffar folk.

Går det ändå inte får du väll säga till!

Nyinflyttad i Åre
Det brukar komma automatiskt sånt där, särskilt när du har ett året runt jobb, får man fråga vad du jobbar med?

Bara man är öppen så går allt vägen!

Nyinflyttad i Åre
nu innan säsongen är slut så kan man besöka S.t Olofsgården i Åre (mellan Bageriet/Konsum och torget) där Kyrkan bjuder på mat mellan kl 18-20. där brukar det vara en mix av säsongare å bofasta. skall gå bra att gå dit även om man ej är troende.

annars håller jag med om dahlboms, där ere många bofasta som cirkulerar då å då.

sen finns ju duveds if som sysslar med div. sportsliga aktiviteter.

de på biblioteket i stations-huset vet säkert en del om aktivitets-/förenings-utbudet i dalen oxå.

jag pers. kan rekommendera ett besök hos Hans Post uppe på åre konstnärerna (följ vägen som går upp från torget vid tobaks-affärn mot e14). dels finns där en del kvalitativ å lokalt anknutna målningar/konst samt att HP säkerligen bjuder dig en kopp the/kaffe å berättar om bygden.

Senast ändrad:
Nyinflyttad i Åre
Gillar du segling så är vi ett gäng som brukar segla tvåkronor på Åresjön. Torsdagskvällar körde vi i höstas och tror det blir samma i vår. Vi sjösätter båtarna till helgen. Bara att hänga på. Kolla Facebook gruppen "ÅRE SLK Segling" för mer info.

Nyinflyttad i Åre
Gillar du paddling så har kan du gå med i Årekanotisterna på facebook. Och följa med och paddla fors flera kvällar i veckan.

Nyinflyttad i Åre
Gå med i Årekanotisterna, Forskajaksträningar på tisdagar för nybörjare. igår va vi 14st.
Med medlemskap så får man låna alla grejer helt gratis hela sommaren.
finns en fbgrupp med mer info.

Nyinflyttad i Åre
Tack för alla svar!! Jag gick faktiskt efter första tipset om paddling med i Årekanotisterna, jag var dock inte med just i tisdags. Har inte följt upp alla andra tips än, ska ta tag i några till snart. :)

Nyinflyttad i Åre
schalander sa:
Gillar du segling så är vi ett gäng som brukar segla tvåkronor på Åresjön. Torsdagskvällar körde vi i höstas och tror det blir samma i vår. Vi sjösätter båtarna till helgen. Bara att hänga på. Kolla Facebook gruppen "ÅRE SLK Segling" för mer info.
Flyttar precis som ts upp "permanent" med flickvän i vinter.
Har varit lite bekymrad över seglingsmöjligheterna, men det verkar ju lovande ;)

Tillbaka
Topp