Nytt i Ramundberget?

Bizz

Medlem
Nytt i Ramundberget?
Surfade in på ramundberget.se och såg att dom skrev om nya pister vid osthang och en ny lift i området runt solliften!
Nyfiken som man är måste jag ju fråga om det är nån här på freeride som vet nåt om den nya liften, vart exakt kommer den gå? Om nån vet nåt om dom nya pisterna är det såklart också intressant.

Nytt i Ramundberget?
Jag vet att den nya liften kommer att gå bredvid den gamla, och kommer vara främst till för parken.
Backarna vet jag faktiskt inget om... Ska eventuellt upp nästa helg så då kan jag tjuvkika lite.

Nytt i Ramundberget?
Gött!
Så alla hopptokar kommer få en egen lift?
Om det blir så betyder det att vi andra farttokar får det lättare att ta oss bort till fyrstolen! FIIINT!

jag är farttokig..

*edit ramundberget.se
"Fördubblad kapacitet i Solliften

Till vintern kan vi lova mer skidåkning och bort med köerna i Solliften. Just nu håller vi på och sätter upp en ny lift som ger dubbel kapacitet i Solliften. Det ger oss också möjlighet att ha två insläpp, ett från Solliftsbacken och ett från Stjärnliftshållet."

Nytt i Ramundberget?
den nya liften kommer ha ställbar hastighet vilket gör att de kan köra den längre vid blåst etc.
beträffande de nya backarna så har "Prima" byggts om en del, numera går det även att åka under liften nedanför branten och på så vis komma ner till dalstationen från andra hållet, vilket gör backen ännu mer intressant!
Genvägen har även den byggts om och får jämnare lutning hela vägen, man slipper alla små uppförsbackar!!!

Tillbaka
Topp