Nytt objektiv, testfilm

Ollebolle1g

Ny medlem
Nytt objektiv, testfilm
Hej!

Utökade min utrustning idag med ett nytt objektiv, Canon EF 75-300 mm f/4-5,6 III, till min canon eos 550d.

Utrustning:
Canon Eos 550d
Canon EF 75-300 mm f/4-5,6 III
Rode steroe videomic pro

Här kommer en liten testfilm med det nya objektivet.

Lite kackigt och skakigt, men det är rätt svårt att göra det perfekt när man zoomar 500meter, nästa invenstering blir en glidecam, occ en hemmagjort slidetrack :)

Kommentera/gilla/subscriba om du vill följa min utveckling, är nybörjare men nöter på och det kommer så småning om kortfilmer av olika genrer.

/Amatörfilm

Nytt objektiv, testfilm
Vad tror du om att starta en blogg istället för att göra en ny tråd varje gång du testar någon del i din utrustning. Sen hade det nog varit rätt bra med ett stativ. Lycka till med filmskapandet.

Nytt objektiv, testfilm
svveet sa:
Vad tror du om att starta en blogg istället för att göra en ny tråd varje gång du testar någon del i din utrustning. Sen hade det nog varit rätt bra med ett stativ. Lycka till med filmskapandet.
+1

Men du ska ha credd för att du skrev vilken extern mic du använt i slutet! Antar att musiken man hörde var inspelad med den? Ganska bra ljud faktiskt.

Nytt objektiv, testfilm
Boys nu tycker jag att vi lugnar oss lite med hatet va?
grabben är peppad på ny kamerautrustning och självklart vill man visa upp det man skapat!

Jag kollade igenom klippet och tycker du lyckats bra med färgerna, riktigt cleant ljus och även musiken var ett bra val, har inte hört låten förut men gillade den skarpt!

Ett tips är som svvet skrev att skaffa ett bra stativ som inte glappar, då blir det mjuka flowiga rörelser och vid klipp som dessa du filmat är det riktigt störande när kameran går hackigt. Så det borde bli nästa sak på inköpslistan enligt mig!

Lycka till med filmnandet och hoppas du har kul på vägen :)
/Jeppenator

Nytt objektiv, testfilm
jeppenator sa:
Boys nu tycker jag att vi lugnar oss lite med hatet va?
grabben är peppad på ny kamerautrustning och självklart vill man visa upp det man skapat!

Jag kollade igenom klippet och tycker du lyckats bra med färgerna, riktigt cleant ljus och även musiken var ett bra val, har inte hört låten förut men gillade den skarpt!

Ett tips är som svvet skrev att skaffa ett bra stativ som inte glappar, då blir det mjuka flowiga rörelser och vid klipp som dessa du filmat är det riktigt störande när kameran går hackigt. Så det borde bli nästa sak på inköpslistan enligt mig!

Lycka till med filmnandet och hoppas du har kul på vägen :)
/Jeppenator
Har ett jävligt bra stativ, detta var dock en panik grej jag gjorde 10minuter efter jag kommit hem med det..Och jag vet nog nu varför det blev hackigt och skakigt, det var nog för jag stod på dåligt underlag, stod på mossa i skogen..ska tänka till lite i framtiden, tack för dina rader :)

Nytt objektiv, testfilm
Ja jo precis, fina färger! Gillar också låten SKARPT! Mycket bra val.

//Fellenator

Tillbaka
Topp