Nytt telemark gear, Fungerar detta?

Forreh

Ny medlem
Tjenare! kom just hem från min lokala intersportbutik som har reat ut allt för 50% och tänkte att detta kunde vara ett bra läge att förnya mitt Telemark gear :)

Jag kan ju börja med att säga att jag sadlat om till lös häl för ca 2-3 år sedan, jag bemästrar pisten helt okej (med tanke på stålkanterna jag kört med på senaste tiden) och har nu även fått klämm på riksgränsens vindpinade offpist.

I ca 2 år har jag åkt på ett par Elan Stinger och Chilli bindningar men nu är det som sagt dags för nytt! =D

Så jag kom till butiken och började prata med killen som hade hand om utförsåkning, jag sa att jag åker för det mesta åkte offpist kanske 70/30 offpist / pist då rekomenderade han direkt ett par Dynastar 8800 178cm https://www.freeride.se/review/view.php?id=3417 (förra årets modell tror jag) jag hade för mig att de 8800:an fått ganska bra kritik så jag slog till, och efter många om och men lyckades jag även få loss ett par r6:or för halva priset!

Så ett par Dynastar 8800 och ett par R6:or för ~4300 är väll rätt okej?

Så vad tror ni kommer jag märka någon skillnad? Funkar Dynastaren för Telemark?

Jag kan ju tilllägga att jag är 176 cm och väger ungefär +60kg

Tack för alla svar!

Senast ändrad:
Ingen telemarks åkare, men kan lägga till ett par tankar angående val av skida. 70 pist och 30 offpist så är nog 8800 mycket bra! Även sjukt lättåkt skida alpint, kanske samma med tele?
Såg ett antal telemarkare med legend serien under fötterna nu i veckan.

Tjenare! joo, jag åker bara Telemark och har även testat dina nya skidor. Jag tycker dom fungerade utmärkt lössö! Man fick verkligen det där "flowet" som iallafall jag eftersträvar. Lite bakåtlut och skiderna nästan åker av sig själva! i pisten fungerar dom helt okej också, men jag tycker att dom kan vara lite klumpiga, och lite svårare att få runt om man tex jämför med Head Monster som är en ganska liknande skida. men annars en jäkligt bra serie, Legend. jag är nästan övertygad att du kommer trivas med dina Legend.

Tillbaka
Topp