Kan meddela att det är samma på 1440p :3Finns det nån feedback-tråd för nya utseendet?På 1080p-skärm i 13.3'' verkar headern inte helt räcka till, jag får en liten scroll-pil för att få hela shop-knappen på skärmen. Ingen major, men lite störigt!
Visa bilaga 34
Ska se om det går att trycka ihop menyn något. Är det retina upplösning? för 1920 pixlar i bredd borde räcka.Finns det nån feedback-tråd för nya utseendet?På 1080p-skärm i 13.3'' verkar headern inte helt räcka till, jag får en liten scroll-pil för att få hela shop-knappen på skärmen. Ingen major, men lite störigt!
Visa bilaga 34
1920 px i bredd på bilden som är bifogad, men samma problematik uppstår på 2560x1440 (men tror jag har 125% skalning där, är inte säker och kan inte kolla nu) - båda på chrome i windows 10.Ska se om det går att trycka ihop menyn något. Är det retina upplösning? för 1920 pixlar i bredd borde räcka.
Nu har jag tryckt ihop menyn något och ändrat hur mycket plats användarnamnet får ta efter avataren. Får det plats nu?1920 px i bredd på bilden som är bifogad, men samma problematik uppstår på 2560x1440 (men tror jag har 125% skalning där, är inte säker och kan inte kolla nu) - båda på chrome i windows 10.
Vi har haft moderatorer väldigt länge. Tidigare syntes det inte lika tydligt vilka som var det, vet inte vad som är bäst dolt eller synligt. Deras uppgift är att hjälpa nybörjare och se till att moderera om det behövs, om någon spammare skulle tas sig förbi spamskydden.Vad är Moderators uppgift, det fanns väl inte sådan(a?) förut? Vilka är "Moderatorerna/Forumvärdarna" och på vilka grunder har de valts ut?
Om något av dina inlägg Gillas av någon medlem så får du ett poäng. Nu är det helt nytt men tanken är att kunna uppmuntra någon som man tycker gör ett bra inlägg, men att man kanske känner att man inte kan tillföra något annat till tråden. Men givetvis är det tillåtet att uppmuntra även skriftligt tillsammans med en gilla, sånt tror jag uppskattas.Vad är "Reaktionspoäng"?
Vi har faktiskt haft den uppgiften tidigare publik också. Men det går att stänga av om man vill. Du rensar bort fältet "plats" på denna länk:Varför visas nu varifrån man kommer på profilen.
Tack för svaret. Jag har aldrig sett uppgift om "plats" på mitt konto förut, var det default att det inte visades?Vi har haft moderatorer väldigt länge. Tidigare syntes det inte lika tydligt vilka som var det, vet inte vad som är bäst dolt eller synligt. Deras uppgift är att hjälpa nybörjare och se till att moderera om det behövs, om någon spammare skulle tas sig förbi spamskydden.
Om något av dina inlägg Gillas av någon medlem så får du ett poäng. Nu är det helt nytt men tanken är att kunna uppmuntra någon som man tycker gör ett bra inlägg, men att man kanske känner att man inte kan tillföra något annat till tråden. Men givetvis är det tillåtet att uppmuntra även skriftligt tillsammans med en gilla, sånt tror jag uppskattas.
Vi har faktiskt haft den uppgiften tidigare publik också. Men det går att stänga av om man vill. Du rensar bort fältet "plats" på denna länk:
Du kan se vilka det är här: https://www.freeride.se/forum/members/?key=staff_membersDu svarade inte på vilka moderatorerna är men det kanske inte är så viktigt vilka de är och på vilka grunder de utsetts eftersom deras uppgifter tydligen är att hjälpa nybörjare (vad nu det innebär) och rapportera om spam.
Ja det är ju helt frivilligt att använda. Fortsätt bara som vanligt och försök ha överseende med att det syns lite på sidorna.Det där med att "gilla" luktar lite väl mkt Facebook för min smak.
Tack för ditt tålamod och trevliga svar!Du kan se vilka det är här: https://www.freeride.se/forum/members/?key=staff_members
Vattendroppe är en grymt kunnig medlem som varit med länge. Martin är min bror som startat Freeride tillsammans med mig och Anders är vår chefredaktör här på Freeride.
Ja det är ju helt frivilligt att använda. Fortsätt bara som vanligt och försök ha överseende med att det syns lite på sidorna.
Tack!Tack för ditt tålamod och trevliga svar!