Nytt utseende, ny editor, "Gilla"-knapp och troféer

Vattendroppe

Moderator
Forumvärd
Finns det nån feedback-tråd för nya utseendet? ;) På 1080p-skärm i 13.3'' verkar headern inte helt räcka till, jag får en liten scroll-pil för att få hela shop-knappen på skärmen. Ingen major, men lite störigt!

Capture.JPG

johan

Administrator
Finns det nån feedback-tråd för nya utseendet? ;) På 1080p-skärm i 13.3'' verkar headern inte helt räcka till, jag får en liten scroll-pil för att få hela shop-knappen på skärmen. Ingen major, men lite störigt!

Visa bilaga 34
Ska se om det går att trycka ihop menyn något. Är det retina upplösning? för 1920 pixlar i bredd borde räcka.

Vattendroppe

Moderator
Forumvärd
Ska se om det går att trycka ihop menyn något. Är det retina upplösning? för 1920 pixlar i bredd borde räcka.
1920 px i bredd på bilden som är bifogad, men samma problematik uppstår på 2560x1440 (men tror jag har 125% skalning där, är inte säker och kan inte kolla nu) - båda på chrome i windows 10.

johan

Administrator
1920 px i bredd på bilden som är bifogad, men samma problematik uppstår på 2560x1440 (men tror jag har 125% skalning där, är inte säker och kan inte kolla nu) - båda på chrome i windows 10.
Nu har jag tryckt ihop menyn något och ändrat hur mycket plats användarnamnet får ta efter avataren. Får det plats nu?

På den här sidan kan man se hur många pixlar bredd det är på fönstret

Vattendroppe

Moderator
Forumvärd
Ingen skillnad tyvärr (körde incognito-mode ifall cookies skulle vara ett problem, browsersize säger 1707 px i bredd):
1565935672422.png

Som oinloggad, eller på alla andra sidor (köp & sälj, artiklar, skidorter, prylar, video etc) där de gamla ikonerna används är det dock inga problem:
1565935537346.png

1565935346837.png

(F ö grymt najs att det går att copypasta bilder rakt in i forumtexten nu!)

Martin_Akesson

Moderator
Forumvärd
För mig ser det precis ut som för Vattendroppe. Kanske räcker det med avatar-bilden när man är inloggad så sparar man en del utrymme. Det blir dessutom snyggare än med ett trunkerat användarnamn, om du frågar mig.

Skärmavbild 2019-08-16 kl. 09.44.23.png

Current:
Browser window size: 1280 x 714
Screen size: 1280 x 800

Har några frågor om det nya:

Vad är Moderators uppgift, det fanns väl inte sådan(a?) förut? Vilka är "Moderatorerna/Forumvärdarna" och på vilka grunder har de valts ut?
Vad är "Reaktionspoäng"?
Varför visas nu varifrån man kommer på profilen. (Jag är inte överdrivet vaksam om vem jag är, har ju t. ex. ett foto (till skillnad från nästan alla andra), men jag kanske inte vill att det framgår att jag bor där jag bor)?

johan

Administrator
Vad är Moderators uppgift, det fanns väl inte sådan(a?) förut? Vilka är "Moderatorerna/Forumvärdarna" och på vilka grunder har de valts ut?
Vi har haft moderatorer väldigt länge. Tidigare syntes det inte lika tydligt vilka som var det, vet inte vad som är bäst dolt eller synligt. Deras uppgift är att hjälpa nybörjare och se till att moderera om det behövs, om någon spammare skulle tas sig förbi spamskydden.

Vad är "Reaktionspoäng"?
Om något av dina inlägg Gillas av någon medlem så får du ett poäng. Nu är det helt nytt men tanken är att kunna uppmuntra någon som man tycker gör ett bra inlägg, men att man kanske känner att man inte kan tillföra något annat till tråden. Men givetvis är det tillåtet att uppmuntra även skriftligt tillsammans med en gilla, sånt tror jag uppskattas.

Varför visas nu varifrån man kommer på profilen.
Vi har faktiskt haft den uppgiften tidigare publik också. Men det går att stänga av om man vill. Du rensar bort fältet "plats" på denna länk:

Vi har haft moderatorer väldigt länge. Tidigare syntes det inte lika tydligt vilka som var det, vet inte vad som är bäst dolt eller synligt. Deras uppgift är att hjälpa nybörjare och se till att moderera om det behövs, om någon spammare skulle tas sig förbi spamskydden.

Om något av dina inlägg Gillas av någon medlem så får du ett poäng. Nu är det helt nytt men tanken är att kunna uppmuntra någon som man tycker gör ett bra inlägg, men att man kanske känner att man inte kan tillföra något annat till tråden. Men givetvis är det tillåtet att uppmuntra även skriftligt tillsammans med en gilla, sånt tror jag uppskattas.

Vi har faktiskt haft den uppgiften tidigare publik också. Men det går att stänga av om man vill. Du rensar bort fältet "plats" på denna länk:
Tack för svaret. Jag har aldrig sett uppgift om "plats" på mitt konto förut, var det default att det inte visades?
Du svarade inte på vilka moderatorerna är men det kanske inte är så viktigt vilka de är och på vilka grunder de utsetts eftersom deras uppgifter tydligen är att hjälpa nybörjare (vad nu det innebär) och rapportera om spam.
Det där med att "gilla" luktar lite väl mkt Facebook för min smak.
Nu har jag ändrat i mina uppgifter.

johan

Administrator
Du svarade inte på vilka moderatorerna är men det kanske inte är så viktigt vilka de är och på vilka grunder de utsetts eftersom deras uppgifter tydligen är att hjälpa nybörjare (vad nu det innebär) och rapportera om spam.
Du kan se vilka det är här: https://www.freeride.se/forum/members/?key=staff_members
Vattendroppe är en grymt kunnig medlem som varit med länge. Martin är min bror som startat Freeride tillsammans med mig och Anders är vår chefredaktör här på Freeride.

Det där med att "gilla" luktar lite väl mkt Facebook för min smak.
Ja det är ju helt frivilligt att använda. Fortsätt bara som vanligt och försök ha överseende med att det syns lite på sidorna.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp