Oakley A Frame - Stora?

• Trådstartare Trådstartare Nhi
  • Start datum Start datum

Nhi

Medlem
Oakley A Frame - Stora?
Någon som vet om dessa Goggles från Oakley är stora som tusan? Eller om det skulle kunna passa en tjej? - http://mi.oakley.com/site/media/cache/420becbd84a60.jpg_0_0_0.jpg

Har kört juniorgoggles förut, men det är dags att byta eftersom de innan (Ett par Cébé) börjar bli riktigt fula. Kollade på dam och det borde väl rimligtvis fungera... Men är tjej och kill gogglesarna lika stora? Någon tjej som har ett par A frame som har något att anmärka på storleken?

Många frågor...

Tack på förhand.

Oakley A Frame - Stora?
A-frame är relativt liten.
Själv tycker jag att A-framen är lite dåligt hjälmanpassad. Sluter inte riktigt tätt där uppe med vissa hjälmar bl.a...

Kollat in Oakley Stockholm? http://oakley.com/o/o3603d Nya tjejjbrillorna från oakley. De ser sjukt tråkiga på oakleys hemsida, men de är jävligt glammiga i verkligheten tycker jag. Stockholmen är dessutom bättre anpassad för hjälm. (Funkar ju givetvis jättebra utan hjälm också...)

Oakley A Frame - Stora?
Okej, men det bryr jag mig inte så mycket om... Brukar ha en "Huva" under hjälmen. Och är van vid att det blir en springa, fult... Men spelar roll. Så var det på mina förra.

Stockholmarna var inte så snygg form på... xD Lite fyrkantigt... Ser nog bättre ut på, men jag vet inte.

Oakley A Frame - Stora?
..

A-frame är SMÅ S M Å !! jag har jävligt litet huvud och de sitter rätt bra på mig asså.. nästa för små... de är SMÅ..

kommer att passa dig bra tror jag ..

jag har bytt upp mig till Crowbar som är rätt mycket större..

Wisdom e störst tror jag ..

/Pinn

Oakley A Frame - Stora?
Okej, tack! Jag gillar smått. :) I och med det att jag är ganska liten och vill inte se mindre ut... xD Och så är jag van vid juniorgoggles så det är nog bra då. Har en lista med Dealers nu också... Men hittar man inte rätt färg, kan man beställa från Oakleys hemsida till sverige?

Oakley A Frame - Stora?
a-frame är inte så stor. ps du kan ju pröva dom i en butik te.x stadium

Oakley A Frame - Stora?
Såklart att tjejer kan ha A-Frame! Dom passar till nästan alla :D

Oakley A Frame - Stora?
a-frame är små dom gör i alla fall inte att du ser liten ut i dem, det vågar jag lova har sett hur många tjejor som helst i dessa googles sedan är dom ju så rundade vilket gör att de ser mindre ut, så upplever jag dem i alla fall.
Tjejor passar ofta i a-frame! lycka till!

Senast ändrad:
Oakley A Frame - Stora?
A-frame passar perfa till tjejer som killar!
Har själv haft ett par några år och är helnöjd.
A-frame är inte jättestora, utan normalstora. Därimot är Oakley Wisdom jättestora och du som är en 14-årig tjej bör nog satsa på a-framen istället.
Peace!

Oakley A Frame - Stora?
Okej tack! :D Jag tänkte satsa på Matte White/Black Iridium (Spegelglas) Det kanske är bra att köpa en extra lins (Tänkte Persimmon) att ha vid molnigt väder och vid kvällsåkning? Kan det fungera?

Senast ändrad:
Oakley A Frame - Stora?
mas_skier sa:
a-frame är inte så stora alls, sen kan du ju kolla in nya oakley stockholm...
Read the tråd... xD Nejmen jag har redan fått många svar om att den är liten och sedan så har jag sagt att stockholmarna hade en form som jag inte tyckte var särskilt snygg.

Min senaste fråga igen:
Drakbabis sa:
Okej tack! :D Jag tänkte satsa på Matte White/Black Iridium (Spegelglas) Det kanske är bra att köpa en extra lins (Tänkte Persimmon) att ha vid molnigt väder och vid kvällsåkning? Kan det fungera?

Senast ändrad:
Oakley A Frame - Stora?
Om du inte har ett rel. "ljust" spegelglas skulle inte jag säga att det är funktionellt. Black Iridium och Fire Iridium blir väldigt otrevliga om det blir molning eller mörkt. Du missar saker i terrängen och det kan bli farligt...

Persimmon är den lins som oftast följer med då du köper glajjerna, och den är väldigt allround, nästintill så att man klarar sig på den om man inte vill ha det lilla extra som en iridiumlins ger i sol eller en HI ger i mörker. Om du dock kan/tänker köpa ramen tillsammans med en lins och inte bara köper en vit ram med persimmon från sporthandlaren/optikern, då tycker jag att du skall ta en black/gold/fire-lins för solen, och en HI yellow för kvällsskidåkning och dagar med dålig sikt.

Oakley A Frame - Stora?
a-frame är ganska små tkr jag, du borde kanske kolla oakley sthlm som är en model gjord för tjejer.

Oakley A Frame - Stora?
Om du hade läst tråden hade du nog sett att hon inte gillar formen på Stockholm.

Oakley A Frame - Stora?
Carled sa:
Om du inte har ett rel. "ljust" spegelglas skulle inte jag säga att det är funktionellt. Black Iridium och Fire Iridium blir väldigt otrevliga om det blir molning eller mörkt. Du missar saker i terrängen och det kan bli farligt...

Persimmon är den lins som oftast följer med då du köper glajjerna, och den är väldigt allround, nästintill så att man klarar sig på den om man inte vill ha det lilla extra som en iridiumlins ger i sol eller en HI ger i mörker. Om du dock kan/tänker köpa ramen tillsammans med en lins och inte bara köper en vit ram med persimmon från sporthandlaren/optikern, då tycker jag att du skall ta en black/gold/fire-lins för solen, och en HI yellow för kvällsskidåkning och dagar med dålig sikt.
Så en HI lins är alltså bäst i mörkret, och om man har pengar till att köpa två så kan man köpa denna och en Iridium-lins? Men Persimmon är bäst allround och den kan man klara sig på? Men vad står HI för? Såg det fanns HI Persimmon, vad är den bra för?

Oakley A Frame - Stora?
Vet någon? Det handlar om ganska mycket pengar så jag vill inte bara springa och köpa sådär utan att veta vad det är förnågot...

Oakley A Frame - Stora?
Har varit och prövat dem nu, och de var otroligt sköna, men så återstår det här med glaset, räcker det med Persimmon glas som man kan ha hela tiden? Och vad är HI Persimmon?

Oakley A Frame - Stora?
Persimmon är ett schysst allroundglas.
HI Persimmon övergår till en blåare ton i kanterna. Lite coolare, lite dyrare. I övrigt är det i stort sett samma funktion på linsen.
Kan tänka mig att H.I. perimmon är aningen mer kontrasthöjande. Bättre i kasst väder, sämre i sol.

Jämför oakleys linser här: http://oakley.com/technology/lens_tints/

Oakley A Frame - Stora?
Aah, okej, jag kör Persimmon då. Skiter i spegelglas, öven om det hade varit lite coolt. Men vet inte om jag kan med att köpa två linser till ett par redan ganska dyra goggles. Persimmon får det bli. Tack för hjälpen! :)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp