Oakley flightdeck 2020 - vilken lins?

Hej,

Nu har både stadiums och Oakleys kundtjänst gått bet så jag vänder mig till den oändliga källan till visdom istället.

Vilken av dagens flightdecklinser (M/L/XL) passar till ett par Oakleys flightdeck (De som enbart heter "flightdeck", inget XM eller liknande) inköpta i februari 2020, dvs 19/20-årsmodell?

Tack på förhand!

/S

Måste bara få ställa en fråga när jag ser att ni är inne på flight deck. Är era jättekänsliga för repor? Har lyckats få ”massa” repor på bara 3 dagar, och då har jag vart rädd om dom skulle jag säga. Alltid plockat av de från hjälmen och förvarat i både påsen och väskan som följer med. Det enda jag gjort är att jag lagt hjälmen bredvid nån ryggsäck när vi grillat, så visst kan den ha stött emot. Men vi snackar ju rätt dyra glajjor.

Måste bara få ställa en fråga när jag ser att ni är inne på flight deck. Är era jättekänsliga för repor? Har lyckats få ”massa” repor på bara 3 dagar, och då har jag vart rädd om dom skulle jag säga. Alltid plockat av de från hjälmen och förvarat i både påsen och väskan som följer med. Det enda jag gjort är att jag lagt hjälmen bredvid nån ryggsäck när vi grillat, så visst kan den ha stött emot. Men vi snackar ju rätt dyra glajjor.
Vilken lins har du? Har både Rose och HiPink, säkert 200+ skiddagar med dem totalt. Enda repan är på Rose när jag råkade skrapa med kanten på skidan när de satt uppe på hjälmen i en trång kabin. I övrigt rädd om dem, som du. Alltid i påsen i ryggsäcken. Skulle inte kalla dem känsliga.
Kanske läge att skaffa sån ”goggles-kondom” som blivit väldigt inne?

Vilken lins har du? Har både Rose och HiPink, säkert 200+ skiddagar med dem totalt. Enda repan är på Rose när jag råkade skrapa med kanten på skidan när de satt uppe på hjälmen i en trång kabin. I övrigt rädd om dem, som du. Alltid i påsen i ryggsäcken. Skulle inte kalla dem känsliga.
Kanske läge att skaffa sån ”goggles-kondom” som blivit väldigt inne?
Prizm Torch Iridium har jag. Det va även ett pyttelitet märke i linsen vid leverans. Så jag mailade in en reklamation och skulle få nya, men färgen är slut hos både oakley och widfors. Jag fick dock behålla dessa även fast de gjorde en återbetalning, så det kan jag inte klaga på. Frågan är bara om jag vågar köpa mig ett par nya. För detta duger inte för den pengen.
Men ska de inte vara känsliga, så kanske det rent av är ett fabrikationsfel på min lins.

Tillbaka
Topp