Oakley - fråga!

Oakley - fråga!
Proven är googles for de som använder glasögon vid åkning.

Olika goggles passar olika bra till olika hjälmar. Ta med din hjälm till butik och testa.

Oakley - fråga!
har för mig att ambush är för männsikor med mindre ansikte, typ junior goggles? Så om du har en hjälm som passar bra med ambush och har ett mindre ansikte är det säkerligen ett alternativ.

Oakley - fråga!
matjos sa:
har för mig att ambush är för männsikor med mindre ansikte, typ junior goggles? Så om du har en hjälm som passar bra med ambush och har ett mindre ansikte är det säkerligen ett alternativ.
Dem kanske har deras "Asian-fit" eller vad det kallas...

Förresten tycker jag du ska testa ett par A-frame, tycker dem är helt överlägsna till hjälm jämfört med Crowbar och synfältet är minst lika bra om inte bättre!

Oakley - fråga!
rudil sa:
NP_Sweden sa:
Men jag har för mig att crowbar är anpassad speciellt för att passa hjälm enligt oakley, eller minns jag helt fel?
du minns rätt
Var inne och spanade på oakleys hemsida och såg att de har polariserade glas på vissa goggles. Är det någon som har erfarenhet av polariserade linser av goggles och vet om det är någon markant skillnad med dem och vanliga linser från oakley. En skillnad är att polariserade linser är lite dyrare i alla fall och att de inte finns i lika många linsfärger som t.ex. vanliga crowbar.

Oakley - fråga!
Jag har ett par polariserade glas till mina crowbar, dels är dom riktigt mörka (beror självklart på vilket glas det är) men en annan fördel är precis som med vanliga polariserade glas, du slipper "blänket" som uppstår på snön under soliga dagar.

Oakley - fråga!
matjos sa:
Jag har ett par polariserade glas till mina crowbar, dels är dom riktigt mörka (beror självklart på vilket glas det är) men en annan fördel är precis som med vanliga polariserade glas, du slipper "blänket" som uppstår på snön under soliga dagar.
Hurmycket betalade du för dina polariserande goggles?

Oakley - fråga!
NP_Sweden sa:
matjos sa:
Hurmycket betalade du för dina polariserande goggles?
Köpte mina i USA förra säsongen, tror jag betlade 170 dollar, dvs 1200-1300 i den kursen som var då.

Oakley - fråga!
Ang. polariserade glas har det redan tagits upp i forumet.
Min personliga åsikt, efter att ha provat flera av oakleys linser, även polariserade, är att polariserade glas är sjukt bra - men helt meningslösa i alpin miljö, och ibland även till nackdel...

Tillbaka
Topp