Oakley - Garanti i en annan affär?

Kjellberg91

Ny medlem
Hajhaj!

Såhär en dag innan jag ska åka till Branäs på säsong så orkar jag äntligen ta tag i problemet som har uppstått med min nya Oakley Preferred jacka. För några dagar sen när den första snön kom tänkte jag att jag skulle testa jackan... Så jag tog på mig jackan och ungefär två timmar senare så står jag där med knappen till vänstra framfickan i handen.

Garanti tänkte jag, men problemet är det att mina föräldrar köpte jackan i en Oakley store i New York när dom var där. Jag skrev till Oakley och beklagade mig och dom sa att jag skulle åka till min närmaste Oakley dealer så skulle dom kika på det. Låter ganska lurigt enligt mig, närmast för mig blir att åka till Junkyard i Trollhättan imorgon. Jag ringde till Junkyard men hon i kassan visste inte riktigt, utan hänvisade mig till deras kundtjänst som jag skulle ringa till imorgon.

Min fråga är: har ni varit med om något liknande och lyckats få en ny vara i en affär ni inte köpt varan i eller ska jag försöka hitta en liknande knapp och banka i? Jag är ganska lat av mig så jag åker gärna inte till Junkyard i onödan!

Slänger med en bild också!
Tacksam för svar!

/Kjellberg

Senast ändrad:
enklare att fixa det själv, typ sätta i en ny knapp, ganska säker på att du inte kommer få en en ny utan att den kommer bli iväg skickad på lagning och att du kommer vara utan din jacka i allt från 10 dar till 1 månad typ. dock synd på en jacka som kostar 4lök

säg åt Kloak att du vill ha en knapp och besök en sömmerska som sätter i den för en tjuga

Tillbaka
Topp