Oakley Proven, För och nackdelar?

• Trådstartare Trådstartare The_Snarf
  • Start datum Start datum
T

The_Snarf

Guest
Så att Blue-tomato tog in Oakley proven
och blv förvånad av det bra priset. Finns det några för/nack delar med dessa goggles?
Oakley brukar vara toppkvalite...
Själv tycker jag att de var snyggare än crowbar, nu finns det flera som är emot mig va?
Någon som har införskaffat sig ett par och kan skriva lite införmation om de?
tacksam för svar!

As the name of this goggle says Oakley proves another time that all their features stand the test on the mountain!

Features:
+ F2-Antifogcoating
+ Superb wearing comfort with two-layer polarfleece-foam
+ Universal fit for the most face sizes

"Test on the moutain!" Motorcrossigt som satfläsk

Dom "funkar" på berget men de är till för Motorcross. så skaffa dig crowbar eller splice ist. du får det för 600 kr så de är lungt

faktist så gillar jag inte o köpa begagnade saker, tomaten brukar väl inte ta in mx gogglar? I filmen du skicka så var det en helt annan lins på brillorna tror jag.

Fortfarande, du borde köpa ett par googlar som är till för skidor ist för motorcross, det har nt bara med linsen atrt göra utan även ramen o strapen. kolla min annaons eller alla andra, finns massor

På vilket sätt har de utvecklat straps annorlunda för vinteranvändande jämfört med motocross och annat?
Sen tror jag inte att ramarna görs speciellt mycket annorlunda heller.

De är ju anpassade efter att sitta utanpå en hjälp som är helt annorlunda med skydd för munnen osv.

+ linsen har ju inget solskydd. De är till för att användas på markhäjd inte 3000 meter, solen har helt annan påverkan där

Timbe sa:
+ linsen har ju inget solskydd. De är till för att användas på markhäjd inte 3000 meter, solen har helt annan påverkan där
Den har UV skyddad lins alla cross goggles har de! kolla ridestore!

På vilket sätt skyddar dina splice (munnen!?) bättre än de proven han är intresserad av?
Det är ju inte ett ansiktsskydd vi diskuterar utan ett par glasögon, gjorda för att skydda ögonen, eller?

Det va inte de jag menade :P Jag menar bara att jag tror det kan bli dålig passform mellan ett par MX googlar och en Skidhjälm, säger bara vad jag tror. Jag hade inte lagt 600 spänn på ett par MX googlar för att åka skidor med när det finns crowbars o splice för samma pris. Just saying!

Timbe sa:
Det va inte de jag menade :P Jag menar bara att jag tror det kan bli dålig passform mellan ett par MX googlar och en Skidhjälm, säger bara vad jag tror. Jag hade inte lagt 600 spänn på ett par MX googlar för att åka skidor med när det finns crowbars o splice för samma pris. Just saying!
Fast dom är ju gjorda för att passa hjälmar. sen om han tycker dom är snygga så tycker han det.
Dessutom är 600 spänn inte allt för farligt.

Det jag skulle kolla upp om jag köpte dessa gogglar är att de verkligen har en dubbel lins och är gjord för snö bruk, annars kommer det imma väldigt mycket..

jerrylagerlund sa:
Det jag skulle kolla upp om jag köpte dessa gogglar är att de verkligen har en dubbel lins och är gjord för snö bruk, annars kommer det imma väldigt mycket..
Det är nog en bra idé, men för 600 spänn så är det inte säkert att man får top of the line grejer :) Men jag har varit inne på att köpa ett par liknande goggles, se herr Kebab om du köper hör av dig hur dom är :)

Timbe sa:
Det är andra året jag åker park, Jag åker i typ kanis elle bygdsilijum. kanis är 167 i fallhlöjd.

Timbe sa:
De är ju anpassade efter att sitta utanpå en hjälp som är helt annorlunda med skydd för munnen osv.
Haha det är klar grabben inte kan köpa MX brillor. han ska ju köpa dina Splice istället, mycket bättre!!

Win Win för alla ;)

+ Jag ska köpa en talltee och ett par solbrillor från tomaten så snart köp jag.

Senast ändrad:
1. Det är UV skydd i alla polycarbonat och lexanlinser. Oavsett om det är MX eller snow goggles.

2. Den ni tittar på är en vanlig Proven snow goggle. Ej MX.

3. Samma passform och strap på MX och snow. dock så är det enkellinser till MX och dubbel till snow. Dessutom så är det olika infattningar på snow och MX linser. Det vill säga att MX linser inte passar i snow ramar och vise versa.

Tillbaka
Topp