Oakley säljare här i norden !

HamPersson

Medlem
hallå :D
ämnet om var man kan köpa oakley kläder har varit uppe några gånger.... men jag har inte hittat dessa trådar igen, så jag undrar om ni vet några onlinebutiker från Norden som säljer oakley kläder elelr som har ett brett utbud av skidkläder i övrigt !? P tack på förhand

/hampan/

det finns både markbutik och online i GBG....www.t12.se...men dom har inte fått in höst saker ännu

Giro sa:
det finns både markbutik och online i GBG....www.t12.se...men dom har inte fått in höst saker ännu
där har du jävligt fel. www.t12.se så kommer du till top 12 som endast har en butik i malmö och dom säljer inte OAKLEY.

det du söker är WWW.T-12.SE och där kan du köpa OAKLEY!!!

www.t12.se , finns i örebro , sthlm , 2 bituker i gbg och en i malmö.
sen så finns det en cykel affär som tar in oakley och dom är schssyta och tar in om man frågar typ efter ett par googels så det borde itne vara några problem så ajg återkommer om cykeaffären idag

Tips: Använd "Redigera" länken som ni hittar vid alla era svar, då kan ni rätta till stavfel så undviker ni missförstånd. Smart va?

hammpe: Har du kollat in Oakleys hemsida? Titta vad jag hittade http://oakley.com/help/customer_service/worldwide/sweden/ , agenten i Sverige (Europa), de om någon borde väl veta vart Oakley säljs online. Hittade även denna http://oakley.com/locator/mqlocator?link=find , en sökmotor för att hitta olika vart olika Oakleyprodukter säljs i just Sverige.

Och ett annat tips är ju att ändra/uppdatera ditt gamla inlägg istället för att skriva ett helt nytt, när du ändå ska fråga samma sak.
https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=25559

/Lima ko

Senast ändrad:
lima ko
för det första så är det smidigare att göra ett inlägg på freeride än att riga huvudkontoret i frankrike.
för det andra är sökfunktionen på oakleys hemsida värdelös.
och för det tredje skulle han inte ha googles som i tidigare tråd utan KLÄDER. det skulle vara väldigt lamt att uppdatera en tråd om googles med att man söker kläder eftersom det kommer att stå att det handlar om googles i rubriken.

så sluta lek duktig!!!

Jibban:
Förklara smidigare!? Jag tycker det är både snabbare och effektivare att ringa huvudkontoret i Frankrike då de sitter inne med den exakta informationen istället för att fråga alla hobbyexperter här på freeride som tror sig veta!? Nu när det ändå rör sig om en sådan abstrakt sak som affärer eller internetaffärer som säljer en viss produkt.
Definera värdelös!? Jag fick upp flera affärer i Karlstad (hammpes hemstad) som sålde både det ena och det andra, med telefonnummer och vägbeskrivning. Bara att ringa och fråga vad de har hemma, kommer få hem osv.
Man kan redigera sitt inlägg, så även rubriken på den.

Jag leker inte, jag ÄR duktig!

Senast ändrad:
Lima-ko sa:
Jibban:
Förklara smidigare!? Jag tycker det är både snabbare och effektivare att ringa huvudkontoret i Frankrike då de sitter inne med den exakta informationen istället för att fråga alla hobbyexperter här på freeride som tror sig veta!? Nu när det ändå rör sig om en sådan abstrakt sak som affärer eller internetaffärer som säljer en viss produkt.
Definera värdelös!? Jag fick upp flera affärer i Karlstad (hammpes hemstad) som sålde både det ena och det andra, med telefonnummer och vägbeskrivning. Bara att ringa och fråga vad de har hemma, kommer få hem osv.
Man kan redigera sitt inlägg, så även rubriken på den.

Jag leker inte, jag ÄR duktig!
Har du över huvudet taget ring dit någon gång? förmodligen inte.. för övrigt är det franska folket grymt bra på engelska.. verkligen..

Nej, jag har inte ringt dit. Har du?

Jag vet att det franska folket gärna pratar sitt eget språk. Men att få fram ett nummer till den svenska generalagenten borde väl ändå gå att genomföra. Skulle det ändå inte gå får man väl tänka lite själv och kanske fråga någon av återförsäljarna i Sverige (som fanns som länk på Oakleys hemsida) om de vet vem som är generalagent i Sverige. Eller maila/ringa till Oakley i Storbritanien eller USA.

Senast ändrad:
Lima-ko sa:
Nej, jag har inte ringt dit. Har du?
Jag vet att det franska folket gärna pratar sitt eget språk. Men att få fram ett nummer till den svenska generalagenten borde väl ändå gå att genomföra, eller maila de och fråga istället. Eller varför inte tänka lite själv och maila till de i Storbritanien eller kanske USA.
hehe mm fixa du fram det nr då.. sedan kan vi snacka.

håller helt med Lima-ko! finns hur många inlägg som helst angående oakley kläder och var dom kan köpas, säger som Lima-ko tänk lite själv.

Det var det jag länkade till innan om du missade det. Sök på valfri stad, ring upp valfri butik, be de om numret till den Svenska agenten.

Hittade 3 återförsäljare i Jönköpingsområdet (då jag såg att du var från Huskvarna) på apparel varav en var en auktoriserad Oakley dealer.

Senast ändrad:
Jag kan säga att jag ringt oakleys huvudkontor i sverige en gång och jag pratade med en finska som inte kunde svenska och knappt engelska blev vida kopplad ca: 3gr tog ca:30min och ingen kunde säga något ställe i hela sverige förutom t12 som hade de skidbyxer jag sökte. att få reda på denna information hade varit lättare på freeride om det inte vore för vissa jobbiga medlemmar som t.ex. lima ko!

tänk va mycket bättre freerides forum vore om inte alla klagade på alla inlägg hela tiden.
jag menar man kan ju lägga ner forumet för all information går ju läsa sig till eller ta reda på annat sätt. Jag tycker bara att det är trevligt att folk skriver så länge det är något någolunda vettigt, vilket det i det här fallet var. dessutom är det ju ingen som tvingar någon att svar. om man tycker att han kan ta reda på det själv kan man ju bara strunta i att svara.

Jibban: Jag försöker inte vara jobbig, och jag försöker inte klaga på inlägg, jag försöker bara hjälpa, om än ibland på ett smått sarkastiskt vis.
Om du nu visste att på det svenska huvudkontoret sitter det enbart en finska kunde du ju ha sagt det i ditt tidigare inlägg, så hade jag inte envisats med om att ringa dit.
Och också kanske förklara varför Oakleys sökmotor är kass?

Vad hette den svenska agenten förresten, och vad är numret dit? Jobbade det enbart en finska där, som knappt kunde prata varken svenska eller engelska?

Senast ändrad:
Sökmotorn är kass eftersom man inte kan söka på skidkläder, i de butikerna du sa i jönköping har ingen skidkläder och de var inte sugna på att beställa häller . Receptionisten är en finska och de kastade vidare frågan hela tiden till någon annan som häller inte kunde ge något bra svar.
Jag tror inte det finns många butiker i sverige som har oakley skidkläder. Det skulle ta ett år att leta upp alla butiker som för oakley för att sedan ringa till dem och få reda på att de inte ha skidkläder.

jibban,

Skidkläder går under apparel.

Jag vet, sa bara att de var återförsäljare för att visa att sökfuntionen (Find a Store-DEALER LOCATOR) fungerade.

Det låter högst osannolikt att hon varken kunde prata svenska eller engelska (när var detta?). Och ännu mer osannolikt att hon inte kunde koppla dig vidare till någon som visste mer då jag personligen vet att de två övriga som jobbar där är mycket insatta i skidåkning och snowboard.

Du har sannerligen rätt om att det inte är så många butiker i Sverige som har Oakley skidkläder. Jag sökte i storstäderna och fann då att T-12 och Stadium var flitigt återkommande butiker. Ringde T-12 eftersom de inte lagerför varenda sport som finns och förmodligen har mer koll på just skidåkning. Detta var i Göteborg och killen jag pratade med sa att de skulle få in Oakleys skidkläder i sept-okt.

T-12 finns på följande platser http://www.t-12.com/butiker.htm
Även Junkyard (Göteborg) http://www.junkyard.se/local_store.aspx och
Zoovillage (Sthlm) http://se.zoovillage.com/store/default.asp kommer att sälja deras skidkläder till vintern.

Pappa fixar! /Lima ko

Senast ändrad:
Lima-ko:
jag sa inte att hon inte kunde bara att hon var så dålig på svenska att det inte gick att snacka vettigt med henne och hennes engelska var möjlig att kommunisera med men det tog tid. Dessutom sa jag inte att hon inte kopplade vidare mig utan att hon gjorde det och nästa kunde svenska men kunde inte ge något vettigt svar utan koplade vidare mig också o.s.v.
Samtalet skedde för övrigt en regnig vårdag närmare bestämt 18 april 2006 klockan 16:49
Av de butiker som visas när man söker på apparel är det ungefär en 1 på 100 som har technical outerwear (även kallat skidkläder).
Kan du inte bara erkänna att du hade fel och jag rätt nästa gång kanske det är tvärtom!!!

peace

jibban:
Om du jämför information som du då fick när du ringde agenten (vad heter de förresten?) med den du har fått i denna tråden, ser du någon skillnad?

T-12 dök upp som svar redan i första inlägget, jag visste inte då att de var den enda markbutiken som sålde Oakleys skidkläder!? Det var därför jag länkade till Oakleys sökfunktion och agent. Men om du redan visste allt detta, varför sa du inte bara det på en gång?

Och Kangarooo:
Jag vet att du och jibban polar, så varför frågade du inte honom om numret till den svenska agenten på en gång, för han hade ju tydligen redan ringt dit, sa han iaf!?

Senast ändrad:
det var slött av mig att lägga upp en ny tråd för detta har kollat runt i forumet och hittat en hel del :p men svara gärna endå ! ::D

Jag e me Hammpe varför söka själv när man kan få andra som Lima-ko
att göra jobbet åt en ???

There is no theory of evolution. Just a list of animals Chuck Norris allows to live.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp