Oakley Wisdom Hjälm lösning.....

FilipGbg

Ny medlem
Tjena!
Jag undrar om någon vet om det finns en annan lösning till Wisdom än det bandet som kommer med när man köper dem. Tycker nämnligen inte att det funkar speciellt bra med dem till min hjälm.... Dem passar inte på grund av "plastdelarna" som banden sitter i. Jag vet att det finns en alternativ lösning till A-Frame, men hittar ingen till Wisdom..
Skulle vara grymt tacksam för svar!

Hoppsan. Jag som var så nöjd med att ha köpt en shysst kruka i helgen. Glömde helt bort att testa ifall den funkade med mina wisdom... =/
Ajajaj... Nu blev det så där jobbigt igen...

Tjena var precis inne på www.oakley.com gå vidare till goggles så hittar du lösningen på ditt. problem. Hoppas det funkar!

Mvh mr G

Tja tja. Jag kan tipsa om protecs nyaste, jag köpte den istället för att hålla på och böka med min skycap.

hursomhelst kom jag på en lösning som skulle ha funkat om inte hjälmen var för liten för in skalle. Jag tog helt enkelt på mig gogglarna under hjälmen med en buff närmast skallen så att inte plastspännena skulle vara obekväma mot skallen.

hoppas det funkar för er med, peace :)

köp helmet strap för 210 kr på alpingaraget.. då är plasbitarna 90 grader ist för ca 45 grader.
funkade för mig..

det finns ett band att köpa till, där plastgrejerna inte är böjda på samma sätt, utan raka så de passar på hjälm.
kostar runt 200 riksdaler och kan inhandlas på alpingaraget i sthlm bl a

Grymt! Var kan man hitta dessa förutom på alpingaraget, eftersom de inte finns i deras webshop.. Finns det någon annan sida på nätet tro! Tack!

ifall du har pengar å så kan jag rekomendera Giro Bad luitanent hjälmen köpte en sådan i år och mina wisdom brillor sitter som gjutet på dom utan att man behöver skaffa nåt nytt band å krångla..

I stort sett varenda butik eller optiker som saluför oakley kan beställa hem dem. Jag beställde hos en optiker i skellefteå. Tog ca 2 veckor så skickade han hem dom till mig också. Klockrent.

Tillbaka
Topp