Off pist-kurs

Nameless

Medlem
Off pist-kurs
Hej.

Någon som har tips på nybörjarkurser i offpist-åkning?
Verkar inte som att man får så mycket info om något sådant om man snackar med de stora charterbolagen och det känns som att det skulle kunna vara sent påtänkt att börja leta när man kommer ner, iaf om det handlar om en kurs som ska pågå hela veckan.

Hittade denna sidan:
http://www.mountainguide.se/

Där fanns det bland annat en introduktionskurs till off pist-åkning, men är det någon som kan rekommendera den sidan? Skräcken hade ju varit att komma ner till Geneve och bara stå där som ett fån, utan att få något som man betalat för.

Off pist-kurs
Som Calleeee sa: UCPA

Deras Off pist Tout Neige är bra introduktion och du får låna (och träna med) lavinutrustning mm. Dock måste man gilla tanken på vuxenkollo. Inte som vanlig charter. Personligen tycker jag att det är supertrevligt och brukar åka en eller ett par veckor varje år.

Off pist-kurs
Nameless sa:
Där fanns det bland annat en introduktionskurs till off pist-åkning, men är det någon som kan rekommendera den sidan? Skräcken hade ju varit att komma ner till Geneve och bara stå där som ett fån, utan att få något som man betalat för.
Hejsan, jag jobbar åt dem som bergsguide-konsult titt som tätt under vintern och de är ett seriöst bolag, inga problem att kontakta Andreas och Eva på kontoret. Har du några frågor om ett eget privat upplägg så hör av dig till mig.

Annars så har det snöat högt uppe i bergen de senaste dagarna och vissa har redan åkt några svängar...men nu skall det komma in lite stabilare och varmare väder.

/Christian

Off pist-kurs
Jag tackar för svaren, inklusive ditt Christians. Tror dock att jag tar det via någon skidskola på en ort som jag var sugen på, så som Jarle föreslog.

Tillbaka
Topp