"Off-pist" Romme

• Trådstartare Trådstartare RoFi
  • Start datum Start datum
R

RoFi

Guest
"Off-pist" Romme
Tjo, Jag brukar åka längre än te Romme för off-pist, men i år ser det ej ut som att jag kommer ha tid o åka längre. Är dock så grymt taggad på off-pist, och finns det nå bra ställe för det där? Någon som har några tips? Det är på set o vis min hemma backe. Men off-pist där känns så B så jag har helt ärligt inte ens provat. Eller ens kollat efter ställen för off-pist. Då har jag åkt längre upp i Sverige, eller utomlands. Några tips så man iaf får några åk? eller helt enkelt skita i det?

"Off-pist" Romme
Jag hade skitit i det. Är ju närmast uppförsbacke i Romme.
Inte särskilt konstruktivt inlägg, nä. Men jag har svårt att se att där skulle finnas något ställe som är värt mödan.

"Off-pist" Romme
Nja ... det är inte fallhöjden som är problemet utan att all offpistkörning sker i skogen som mestadels är ganska tät. Det krävs alltså rejält med snö för att täcka stock & sten. Kommer det rejält med snö går det att hitta lite spårsnö här och där, men näe ... Romme Alpin är inte anläggningen för den som vill köra offpist såvida den nya liften inte öppnat upp mot något hygge eller liknande.

/MM

"Off-pist" Romme
Bjursås som ligger 2 mil längre bort om du kommer ifrån Stockholm är nåt att kolla på isf. Bjurs får några sköna åk när det kommer lite snö.

Inte några värstingåk men du kan åka lite puder iaf.

"Off-pist" Romme
Romme motarbetar offpist åkning så gott dom kan, å även om man tar sig ut i skogen så är det som sagt väldigt tätt. Kommer det snö så åk som Thomsson säger till bjurs det kan va riktigt kul även om det är mycke av systemet som är rätt så platt. Men myckte bättre offpist än Romme.

"Off-pist" Romme
Mountain_Man sa:
Nja ... det är inte fallhöjden som är problemet utan att all offpistkörning sker i skogen som mestadels är ganska tät. Det krävs alltså rejält med snö för att täcka stock & sten. Kommer det rejält med snö går det att hitta lite spårsnö här och där, men näe ... Romme Alpin är inte anläggningen för den som vill köra offpist såvida den nya liften inte öppnat upp mot något hygge eller liknande.

/MM
Lite så jag menade. Att det är för tät vegetation i kombination med för små snömängder.

"Off-pist" Romme
Okej, tackar. Jag bor lite längre upp än sthlm. 2 mil hit eller dit kvittar, och Bjursås har jag aldrig provat tidigare, så åker nog dit. Och i romme håller jag mig i pisten!

Tillbaka
Topp