Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hej,nn123 sa:Någon som har plats kvar i bilen till Serre någon gång i decmeber? alt vet nått reseföretag som kör buss ner, som man kan hoppa på? verkar som att UCPA har fullt i sina bussar.
Skulle inte tro att det är försent än! Jag hittade en lägenhet på plats till några kompisar, detta va nog runt den 15 december tror jag!annee sa:Hallå!
Jag är en glad och trevlig 20 årig tjej från Göteborg som först varit inställd på orter som Verbier och Chamonix i vinter, men nu insett att Serre Chevalier också verkar som ett väldigt lockande alternativ, med mindre hets! Jag har en kompis som ska jobba som reseledare för Nortlander i Serre, och det skulle vara sjukt kul att joina henne. Dock så är ju Serre vad jag förstått relativt litet, så jag kan tänka mig att det kan vara riktigt svårt, närapå omöjligt, att hitta boende såhär sent? Vad säger ni erfarna Serre-säsongare, ska jag bara lägga ner eller finns det möjlighet att hitta boende i januari? Är det någon som behöver en till person till sitt boende?
Tacksam för all hjälp!!
Ha de bra!
Anne
Heheheh...rakub sa:Jag är nyfiken på hur många säsongarhushåll det blir?!
Två är uppräknade i tråden av GurraS och Gronis.
Vårt består av mig, somebody, Cillia och nn123. Två av oss kommer ner 11:e dec, resten droppar in eftersom. Sover gör vi på LAlpaga i Villeneuve.
Var kommer ni andra bo och när kommer ni ner?
:D
Linus: Har inte du Mailen till Frank så kan Annee prata med honom på en gång!xxx_08 sa:Skulle inte tro att det är försent än! Jag hittade en lägenhet på plats till några kompisar, detta va nog runt den 15 december tror jag!annee sa:Hallå!
Jag är en glad och trevlig 20 årig tjej från Göteborg som först varit inställd på orter som Verbier och Chamonix i vinter, men nu insett att Serre Chevalier också verkar som ett väldigt lockande alternativ, med mindre hets! Jag har en kompis som ska jobba som reseledare för Nortlander i Serre, och det skulle vara sjukt kul att joina henne. Dock så är ju Serre vad jag förstått relativt litet, så jag kan tänka mig att det kan vara riktigt svårt, närapå omöjligt, att hitta boende såhär sent? Vad säger ni erfarna Serre-säsongare, ska jag bara lägga ner eller finns det möjlighet att hitta boende i januari? Är det någon som behöver en till person till sitt boende?
Tacksam för all hjälp!!
Ha de bra!
Anne
Hör av dig till turist infon i Serre så hjälper dom dig!
Hejhej
Jag tror Langley har en buss som går till Sestriere en dag i veckan faktist! Hör med dem!Kjorling sa:Är det nån som har koll på om det går skidbuss till Montgenevre från Serre?
Ska dit vecka fem med Langley och tänkte att en avstickare till en mindre
ort kan vara kul! Nån som kan rekommendera en guide i Serre?
Tack på förhand era lyckliga as som ska vara där hela säsongen![]()
Jobb verkade knixigt att få om inte franskan är bra. Men har du tur kan du hitta något!annee sa:Jag ska definitivt höra av mig till turistinfon, tack för tipset!En annan fråga när jag ändå är igång, hur är det med jobb? Min franska är tyvärr ganska obefintlig så jag fattar att en karriär som servitris är omöjlig, men vad tror ni om chanser till jobb som typ städare eller diskare? Eller finns det brittiska barnfamiljer med barn som behöver passning kanske?
Jag vet att Langley har en resa till sestriere en dag i veckan. Så ta't lungtxxx_08 sa:Jag tror Langley har en buss som går till Sestriere en dag i veckan faktist! Hör med dem!Kjorling sa:Är det nån som har koll på om det går skidbuss till Montgenevre från Serre?
Ska dit vecka fem med Langley och tänkte att en avstickare till en mindre
ort kan vara kul! Nån som kan rekommendera en guide i Serre?
Tack på förhand era lyckliga as som ska vara där hela säsongen![]()
Jag känner att jag också är riktigt sent ute, och min franska är ganska obefintlig den med.. men jag vill ner! Min syster ska säsonga i Sestriere och som jag förstått så är de inte alls långt ifrån Serre? Så jag undrar också om de finns boende och så vidare.. hade tänkt dra mig ner efter nyår!annee sa:Hallå!
Tacksam för all hjälp!!
Ha de bra!
Anne
Från mellandagarna till slutet av April! Jag räknar med att du kommer!petterbacklund sa:Ska ni vara där hela säsongen linus?
Kanske kommer ner i april och slaskar och vaskar..
Hela systemet öppnar först den 18de tror jag dom sa! Annars är det sjukt skönt att vara här, lite snö på detta så blire fett! Fast visst, bristande skare och hårdpack sägs ju vara fostrandexxx_08 sa:Låter som att ni har balkong mot berget? Fan va kul att va framme! Öppnade hela systemet idag? eller bara monetier?
Gött att ni kommit ner till Serre!somebody sa:Nu är jag på väg! Eller ja nästan, hoppar på det första tåget som ska ta mig ut ur sverige om ett gäng timmar! Sweet!
Bara så ni vet så finns den överlägset billigaste ölen att köpa på matbutiken Aldi, som ligger i briancon. Vi räknar med en välkomst öl när vi kommer ner!somebody sa:Vi turistade på det turistigaste sättet och tog kort på eiffeltornet och notre dame, helt klart sweet! Snön ser det ut att komma på fredag eller lördag inga mängder dock utan bara runt 1-2dm men bättre än inget!
Ni skulle bo på alpaga också am i right?
Bra att veta! En välkomst öl eller 10 är givet vid ankomst!Linusrejl sa:Bara så ni vet så finns den överlägset billigaste ölen att köpa på matbutiken Aldi, som ligger i briancon. Vi räknar med en välkomst öl när vi kommer ner!somebody sa:Vi turistade på det turistigaste sättet och tog kort på eiffeltornet och notre dame, helt klart sweet! Snön ser det ut att komma på fredag eller lördag inga mängder dock utan bara runt 1-2dm men bättre än inget!
Precis! vi och Linus borde har fixat lägenheterna bredvid varandra, så får se till att de blir vid er också. har ni en 4pers?somebody sa:Vi turistade på det turistigaste sättet och tog kort på eiffeltornet och notre dame, helt klart sweet! Snön ser det ut att komma på fredag eller lördag inga mängder dock utan bara runt 1-2dm men bättre än inget!
erika, om jag kommer och hälsar på får vi ha ölprovning. karlsquell vs koenigsbier!grans sa:Precis! vi och Linus borde har fixat lägenheterna bredvid varandra, så får se till att de blir vid er också. har ni en 4pers?somebody sa:Vi turistade på det turistigaste sättet och tog kort på eiffeltornet och notre dame, helt klart sweet! Snön ser det ut att komma på fredag eller lördag inga mängder dock utan bara runt 1-2dm men bättre än inget!
haha Den underbara Aldi ölen, har ni hunnit smaka denna fin fina? Bara o njuta!
Har du kommit fram till byn eller hur går det för dig?grans sa:3dagar! nä då får de bli flyget ner! men kul för er med lite tid i paris, sprang ni på något kul?![]()
Jag borde dyka upp i serre i slutet på veckan om allt går som de ska.
så hoppas helt klart på snö till helgen, ser ut att bli lite iaf![]()
Japp nu har jag kommit framrakub sa:Har du kommit fram till byn eller hur går det för dig?grans sa:3dagar! nä då får de bli flyget ner! men kul för er med lite tid i paris, sprang ni på något kul?![]()
Jag borde dyka upp i serre i slutet på veckan om allt går som de ska.
så hoppas helt klart på snö till helgen, ser ut att bli lite iaf![]()
Det löste sig av sig själv. Resebyrån hörde av sig med ett billigare alternativ som gör att jag landar lördag morgon!fredde_gbg sa:Tjena! Jag har ett litet problem som jag behöver hjälp med. Jag bokade resa med UCPA i somras men jag är tvungen att åka till Kina i vår med jobbet. Men eftersom skidresan var bokad och inte gick att avbeställa så får jag en \"hemresa\" till Alperna istället. Det verkar dock inte finnas flyg till överkomligt pris som gör att jag kan vara i Serre Chevalier på lördag utan jag landar i Turin på fredag kväll.
frågor:
Hur tar man sig billigast från Turin till Serre en fredag? Jag vaknar hellre upp där.
Finns det något billigt ställe att bo en natt på i Serre? fre-lör (4/3 -4/4).
Är tacksam för att idéer och svar!
/Fredrik