Säsong Serre | Boende 3000kr | Sugen?

rudsberg

Medlem
Tjena tjena!!

Vi kommer dra till alpernas soligaste skidort (300 soldagar!!) med underbar offpist - Serre Chevalier. Vi söker en, två eller tre personer ytterliggare så vi kan dela på en riktigt sjysst lägenhet eller hus/chalet. Boendepriserna ligger runt 3000 kr/mån per person med allt inkluderat precis bredvid liften!

Inte bara det, Serre ligger också mitt i smeten så det är nära till andra orter. En timma till Sestriere och Alpe d'huez - och, framförallt, 30 min till La Grave!! Jag kör ner med min bil så dumpar det i någon annan ort kan vi enkelt dra dit! Har även 3 platser i bilen om någon vill hänga med på road trip neråt till Alperna.

Vi själva är ute efter bästa säsongen någonsin med grym åkning med mycket turning! Är du sugen på att norpa en plats? Skicka meddelande på fb!

https://www.facebook.com/joel.rudsberg

Hej!
Låter grymt!
Hur länge tänkte ni vara borta? Vad kostar liftkort? Kan man ha i flera orter där och åka runt lite :)?

Senast ändrad:
Javisst är det grymt! Har du också planer för säsong?

Jag tar bilen ner runt 1a december och stannar tills säsongens slut, i slutet på april (kanske drar till Portugal för surf efter det!!). Köper vi innan den 31a augusti kostar säsongskort 8400kr. Vad jag vet finns inget multi-system ski pass i Frankrike. Men tanken är att köra Serre som utgångspunkt med möjligheten att åka till andra orter på prognos.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp