Offpist Funäsdalen

Offpist Funäsdalen
okey.. vart skulle jag kolla sa du?? :S jag vet att det finns lätttilkomlig offpist "längst åt vänster" i tänndalen.. men man får ju oftast inte ha snön själv!!

Offpist Funäsdalen
Var uppe i Tänndalen för en vecka sen och vi hade orörd lössnö 1 meter ifrån liften vid buskvallen någonstans och sen dess har det ju snöat en del så det kan nog finnas igen nu, (jag åkte ju naturligtvis upp allt puder själv, egoist som man är). Då var det så lite folk i backarna att oftast hade man hela backen och liften för sig själv. Jävligt skönt att slippa trängas.
Ha det bra, jag längtar redan tillbaks. Ska upp och trängas i Åre ett par gånger nu. Kommer nog vara lite mer folk och lite mindre lössnö.

Offpist Funäsdalen
Det hela beror helt och hållet på vad för offpist du vill ha.

Är det en oförstörd känsla av orördhet och ensamhet som driver dig utanför pisten, kan Storskarven rekommenderas som en dagsutflykt, även om det kräver sin man att ta sig dit till, ta sig upp för samt ta sig ner för berget. Info om hur du går tillväga för ovanstående mandomsprov finns på respektive skidorters hemsidor och även här på Freeride. (men känner du dig som average Joe går det en skoterled förbi precis vid foten av berget.)

Är det en lättsinnig känsla av liftnära kul som driver dig, kan jag rekommendera att ta sig, i Tänndalen, till Svansjöliftarna, åka hela liften upp och sen antingen skråa åt vänster och runda toppen som ligger på skiers left för ett åk av kort men underbar njutning, eller så kan du ta dig till liften nedanför Hip Hop och sen ge dig ut i skogen nedanför, för delvis gles, delvis tät och mjuk skogsåkning.

Enjoy!

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp