Offpist i Whistler

  • Trådstartare Trådstartare MrLayer
  • Start datum Start datum
M

MrLayer

Guest
Offpist i Whistler
Tjena,

Jag och ett par kompisar har funderingar kring att dra til Canada och säsonga nästa vinter/vår. Vi kollar just nu på Whistler men jag har hört att snön kan vara rätt mkt blötare där än om man åker lite längre från kusten, någon som vet nått om detta? För det jag vill åt i första hand då jag gör en säsong är puderåkningen, alltså vill man ju dra till något ställe som erbjuder bra off-pist. Blötare snö brukar inte vara någe vidare om man vill åka puder...

/Niclas
 
Offpist i Whistler
e i whistler nu. jo d stämmer att d e lite tyngre snö än om man jämför med någon skidort längre in i kanada,
men den varierar ganska mycket, oftast e d ingt super lätt men ja tycker ändå att snön ofta varit bra.whistler
ligger som du säger ganska nära kusten. vill dock säga att offpiståkningen e riktigt grym. i år har d snöat som
fan så jag har haft ganska många puderdagar. d största problemet e väl att d mesta blir uppåkt väldigt fort, men
d finns ju en anledning till att d e mycket folk här. hikar man någon timme e d ju dock inte massa folk precis.
tilbringar du säsongen i kicking horse så antar jag att du kommer få mer orört fluff fluff men då får du finns d ju
oxå bara strippklubben att hänga på...

kan bara säga att ja trivs riktigt bra här i whistler. just nu sitter ja å dricker lite öl, ska snart dra på punknight på
boot pub. jävla röj där...

 

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp