Offpist på skarvarna och hamrafjället?

Åker mycket skidor i funäsdalen och blir för varje dag mer och mer sugen på att klättra upp på hamrafjället eller skarvarna för lite najs offpiståkning. Någon som gjort det redan? tips? linjer? kan man åka skoter hela vägen upp?

Du kan åka hela vägen upp med skoter. Enklast är väl att ta en av de skoterleder som leder upp från affären (om den ligger kvar där då) mitt emot Tänndalsliften (två små skitbackar och en lift..). annars kan du åka upp på samma sida som liftarna är på och åka över till Svanåkläppen, där är det oxå helt ok.

Kör rännan på storskarven där extrem-sm kördes! eller om du är riktig man; Ridges of Pain på storskarven, senast jag hörde var det bara 3 pers som åkt där och Sverre bangade!

Se till att ha koll på förbudsområdena om du åker skoter bara, det kan bli dyrt om du ertappas med skoter där du inte får vara.

Monis sa:
Kör rännan på storskarven där extrem-sm kördes! eller om du är riktig man; Ridges of Pain på storskarven, senast jag hörde var det bara 3 pers som åkt där och Sverre bangade!
Ridges of Pain? Var är det på storskarven? Känner inte igen namnet.
Vilka tre är det som åkt där i sådana fall? Edit: Kändisar eller lokals som Kalle E?

Senast ändrad:
Åkte på lillskarven i tisdags. var helt sjukt underbar vårsnö då.. de har smält ganska bra men de är åkbart iaf 1 månad till. Stor skarven åkte vi inte då hängdrivan antagligen släpper jävligt lätt nu. om den inte redan harsläppt. Skoter kan man åka enda till skarven. sen får du gå upp. spårat tar de ca 20 min till lillskarvens top.

Tillbaka
Topp