Offpist skidor

Hajden

Medlem
Offpist skidor
Ja hade tänkt köpa ett par offpist skidor nu till vinter och om ja ska va helt ärlig så har ja inte så bra koll på just offpistskidor och undrar därför om någon kan ge mig någon råd om vilka skidor som är bra?

Offpist skidor
Hej! Jag tycker helt klart du ska kolla in Rossignols B3 skida. Bandit! Fick högsta betyg i Åka Skidors senaste nummer o var en kanon skida redan ifjol!!

chipp o tjena!

Offpist skidor
Völkl Explosive, Stöckli Asteroids, Atomic Sugar Daddy är mina tre breda favoriter.

Stöckli Stormrider, Völkl v40 (eller är det g40?), Atomic Rex är tre rätt bra allround och "svenska fjällen plank".

Mycket handlar om hur du åker och vad du gillar. Gå och prata med Micke eller Magnus på Alpint. Dom har koll på allt dom åker och kan såväl racingplank, jibb som freeride.

Offpist skidor
Vill bara säga att alpingaraget har några par av völkl sanouk som Dr_snow syftar på. Så inte är det bara sverre och alpint som har dom, även om det skulle vara coolt!
För övrigt vill jag tillägga att putte the skibum inte kan någonting om skidkonstruktion.
Trevlig puder vinter.

Offpist skidor
"Vill bara säga att alpingaraget har några par av völkl sanouk som Dr_snow syftar på. Så inte är det bara sverre och alpint som har dom, även om det skulle vara coolt!"

Jahapp, får väl gå och skälla lite på bror min då det var han som berättade det.
Men visst är det ett par brutala skidor!

Offpist skidor
Det beror så otroligt mycket på vikt, längd, åkstil, vad du gillar att åka för terräng mm. mm. Men vill du vara lite häftig, och sticka ut från mängden, så rekommenderar jag ZAGskis.. Måste köpas i chamonix, eller närbelägna orter.. Kräver en annorlunda teknik än andra fatskis, men är grymma när man fått in tekniken! =)

Lycka till, och kom ihåg.. allt under 84 i midjan är pistskidor...
/ Oskar

Offpist skidor
Tjena!
Jag körde på Big stix 106, 180cm, när jag var i canada förra säsongen och de är helt suveräna. Verkligen en grym offpistskida, stabila, bra i skogen också (inte klumpiga) Skidan är snygg också (förra årets model alltså). Men detta är vad jag tycker, den kanske inte alls passar din åkstil men det är ju ett tips i alla fall, så nu verkar det som om du fått massa tips så prova dig fram och hitta den som passar dig.

Lycka till!...allt under 106 i midjan är pistskidor

Tillbaka
Topp