Offpistrepor i Kittelfjäll!?

• Trådstartare Trådstartare whirlybird
  • Start datum Start datum
W

whirlybird

Guest
Hej hej(igen)

Denna gång vill jag veta om det finns några mysiga eller sköna offpistrepor med några dropp i Kittelfjäll? Jag har redan kollat recensionerna på denna hemsida, men är det någon annan som vet?

Puss på er alla

Du kan droppa från toppen "kammen" ovanför gamla liften, du får klättra upp, brukar vara en fin hängdriva där, glöm ej att ta fart som faan.

hela kittelfjäll är ju en enda lång offpistrepa när det har snöat, det brukar alltid bli schysst häng ner i storgrova om du vill åka i systemet o annars finns det gott om extrem åkning!

Kittlefjäll är paradiset i sverige för offpist (säger de som varit där när bra väder de fått)
ja va där en sväng förra sesongen.. det finns enhel del fina dropps och offpist repor överallt..
många jävligt sjysta branta raviner har dom också som du lätt ser innan du ger dig upp i backarna.
sen kan du också klättra upp på toppen och hitta dina egna dropps osv.. men inget jag rekomenderar efter att jag försökte med brädan.. gick inge bra ; )

men vädret sög när jag var där, då var det nog sveriges sämsta skidområde det regnade och frös, frös och regnade backarna blev tillsut livsfarliga ravinerna som isiga vattenfall..
helt otroligt. bröt armen och lite därtill i ett dåligt hopp dessutom..

åk inte till kittlefjäll om det inte är bra väder ;) men hur ska du veta det.. det kan du ju inte så det är bara att hålla tummarna och se ifall vädergudarna visar dig nåd...

ps. kör du offpist med blades? :|

Tillbaka
Topp