Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Lustigt att du nämner dem då tjejens quiver (kan man kalla 2 skidor det?) består Phat Luv och Reagans, hon föredrar Reagans framför Phat Luven (som hon älskade fram tills hennes reagans, jag tycker de är roliga med) alla dagar utom de allra isigaste.tove-s sa:Jag har k2 fat love!!! dom är helt underbara att åka på... är själv 160 och 60 kg och super trivs med dom!!!
Nu får du fan skärpa dig. Köp & Sälj om du vill sälja och sluta ge idiotiska "tips".Lab-teneighty sa:extreme ak4 ! 154cm långa, feta skidor.köp mina !
De tar dig tillbaka till liften utan problem. Inte så att du lägger upp den på skär och kör men betydligt bättre än ARG och andra skidor med omvänd skärning. Varför jag svarade Pontoon var mest för att han inte hade skrivit något annat än offpistskidor och det ni rekommenderar är som sagt "vanliga" skidor _Jarle sa:Hasse:
Hur ter sig toonsen utanför fluffet egentligen?
Då så då har du ju svaret. K2 Pontoon 169 kan jag varmt rekommendera från de som har provat den. Men testa gärna skidan först om det går. För som JolineJ skriver så är det personligt med smak.joed99 sa:Vilken mer info vill ni ha?
Mer info är:
Skiddagar per år ca 20 st varav minst 10 är i Frankrike. Hon har en pistskida så jag är ute efter en "ren" offpistskida men självklart är det ju bra om man kan ta sig ner någorlunda i pist.
Själv kör jag på Völke Kuro så en skida i den klassen fast för tjej.
Jaa..alltså saker som vi vill veta kan vara saker som hur hon åker, hur bred skida hon vill ha. Ska skidan va en puderskidan som funkar i offpisten eller en offpistskida som funkar i pudret?joed99 sa:Vilken mer info vill ni ha?
Mer info är:
Skiddagar per år ca 20 st varav minst 10 är i Frankrike. Hon har en pistskida så jag är ute efter en "ren" offpistskida men självklart är det ju bra om man kan ta sig ner någorlunda i pist.
Før att hjælpa trådskaparen ænnu mer kan du skriva vilken længd och årsmodell du har samt vilken size du ær. Har en tjejkompis som ælskade sina gamla gotama i 168 från 05/06 tex....har ingen aning om hon skulle gilla nya rocker kikun før det.JolineJ sa:Tycker personligen väldigt mycket om Völkel Kiku, lekfull skida
Näää Per då blir det ju lättare. Skall vara svårt att tipsa folk....PNyberg sa:Jaa..alltså saker som vi vill veta kan vara saker som hur hon åker, hur bred skida hon vill ha. Ska skidan va en puderskidan som funkar i offpisten eller en offpistskida som funkar i pudret?joed99 sa:Vilken mer info vill ni ha?
Mer info är:
Alltså... (extremer då) Head Monster 103 som "funkar" i puder eller en pontoon?
Sry mate! Klart att man ska ge så lite info som det går så att forumet får ngt att bita i. Och blir det då "fel" skida så ær det bara att sæga att freeride sugerHasse_Lindborg sa:Näää Per då blir det ju lättare. Skall vara svårt att tipsa folk....PNyberg sa:Jaa..alltså saker som vi vill veta kan vara saker som hur hon åker, hur bred skida hon vill ha. Ska skidan va en puderskidan som funkar i offpisten eller en offpistskida som funkar i pudret?joed99 sa:Vilken mer info vill ni ha?
Mer info är:
Alltså... (extremer då) Head Monster 103 som "funkar" i puder eller en pontoon?
Nu har du garanterat inte testat något annat i offpisten när du skriver sådär. Aura är tjejversionen av Mantra och en mycket bra skida. Men en bra puderskida är den (precis som Mantra) verkligen inte.hjulet sa:Absolut bästa skidan du kan hitta är völkl aura, tveka inte, bara köp den. Jag är 157 och mina är 163 i längd, hur sköna som helst, något för en duktig åkare skulle jag väl säga, man kan stå på oavsett underlag och den är himmelriket i offpist. läs mer om skidan, men har även andra vänner som åkt på den i flera år och testat annat, men inte hittat något som kommit upp i samma klass. kan lova till 100% att tjejen kommer bli nöjd
Tjejer har i regel annan tyngdpunkt än vad vi killar har då de oftast har mer junk in the trunk.AnteeL sa:Förstår inte direkt det med en tjejskida, de är mjukare okej men jag väger inte mycket mer än en tjej eller är mycket längre, ja jag är ganska liten, och jag åker på Head Jimi 192. Jag har en tjejvän som åker på den kortare modellen och hon är inte en speciellt bra åkare men klarar att behärska den utmärkt. Så förstår egentligen inte anledningen till att en orädd(din tjej) och troligtvis en ganska bra skidåkare klarar en lite kortare mjuk "herrskida", vilket det finns gott av.
/A
Vældigt intressant fråga. Kan nog bero på att det ska på något sætt gøra det dær med lønerna mer jæmstællt? Ja menar.... hur ofta blir man bjuden av en tjej på krogen? Så det ær ju sjælvklart att killar ska ha høgre løn!Nojlas sa:Varför diskuterar inte tjejjer vilka skidor de ska köpa till sina män?![]()
Ehh..what now?Skantorp sa:Länkade Line Pandoras.
Är 159 cm och väger 60 kg, gick upp från klassisk pistskida till Line pandora (172) förra säsongen (kändes mycket då, men nu vill jag aldrig ha kortare)
En offpistskida bör vara längre, så att köpa en riktigt bra offpistskida och sen fega ur och köpa för korta är bara slöseri med pengar (och inte för att det ser ballt ut - ShredTed).
Fundera i exakt samma banor som om du handlade till dig själv, om du vore lite kortare.
Pandoran är lekfull, mjuk, perfekt i skogen. Sen har jag spanat på årets modell och den är sjukt snygg.
Har kompisar med mkt annan åkstil är jag som prövat samma skida, och är väldigt nöjda. Funderar dock på att skaffa ett par lite stiffare också.
Som sagt svårt att tipsa när man inte vet åkstil o dyl.
Brukar försöka ta mig upp till Åres skidtestarhelg, men förhållanderna är inte topp.
Lycka till
(Och hur lyckas forumtrådar ang tjejskidor etc inte hålla samma standard som liknande för killar (ballt? mannen betalar? När är det relevant?)