Öka justermånen på Dynafit

Piglet55

Medlem
Lite bakgrund: Jag kör idag med Dynafit radical Speed och Radical FT på 3-4 olika par skidor med hjälp av inserts. Dock vill jag också ha möjligheten att byta vilka pjäxor som används. Idag är det ett par med BSL 307 och ett par med BSL 330.

Rent teoretiskt ska det då gå att montera dynafit så att justermånen på +-12,5mm (330-307=23mm) täcker in att ta båda pjäxorna i samma monteringshål. Detta fungerar också på 2 par skidor. Men senaste paret måste jag varit full eller nåt när jag monterade pga av att det saknas ca 1-2mm på de mindre paret pjäxor.

Så frågan är om det är någon som gett sig på att öka justermånen på ett par FT/ST. När jag kollar så borde det funka genom att slipa bort lite av spindelns kanter så den kan röra sig lite längre framåt.

Är det någon som gjort detta ? Spontana tankar ?

Alternativet att borra om skidan och flytta hålet bara 1-2mm tror jag är jobbigare och ger sämre slutresultat. Utan det får vara en sista utväg.

Har inte testat, eller synat möjligheten att testa att ändra justermånen. Däremot petar jag gärna in en andra utväg som jag tycker är bättre än din föreslagna sista utväg. Det är att du ger tådelen en till uppsättning hål (närmare mitten alltså) för den mindre pjäxan. Inserts till dessa oxå så kanske du till och med får bootcenter med båda paren pjuck närmare samma punkt på skidan... Kan de va nåt?

Tillbaka
Topp