Okej pris för lägenhet i St Anton?

Claaaes

Medlem
Tjena,
Har lyckats reservera en lägenhet i St Anton inför kommande vintersäsong, som ska spenderas där. Eftersom jag aldrig säsongat tidigare skulle jag behöva lite feedback angående hyran osv, för att veta att man inte pröjsar för mycket. Lägenheten är av sedd för 2 pers, ligger på Dorfstr. i St Jakob, och är en etta på 36 kvadratmeter. Den har kök, badrum med dusch och WC samt även parkeringsplats. För detta skall hyresvärden ha 5200 €, vilket med dagens kurs blir cirka 48000 SEK. Verkar det rimligt? Helst vill man ju ha något centralt i St Anton, men kan tänka mig att det kostar skjortan.

Mvh Claes

Efter att jag ringde upp hyresvärden första gången och frågat om pris osv, så fick jag reservera den några dagar så att jag kunde diskutera med polaren vad han tyckte. Sen ringde jag tillbaka och sa att vi ville hyra stället. Handpenningen måste dock in i slutet av augusti...

Nån på forumet som bott i St Jakob? Är det okej avstånd eller helt åt helvete?

OJOJOJOJOJOJOJOJOJOJOJO oj det blir ingen rolig tid för er i snöriket men ni kommer ha grymt bra kondition efter att ha gått fram och ti´ll baks hela tiden!

Ne det är helt ok tar max tio min in till St Anton! (promenad)

Hej!

Var i Anton senaste säsongen.

St Jakob är faktiskt en bra bit bort... Det tar minst 30 minuter att gå in till stan beroende på var i St Jakob ni har boende.

Men dom flesta säsongare bor där eller i Nasserein som är "byn" precis innan St Jakob.

Har ni bil med er ner så är det inga problem. Sen går det ju skidbussar också. Även en nattbuss.

Hur fick du tag i lägenheten? Gå in på www.supa.at och hämta listan där för jobb o boende i St Anton. Ring runt lite på den o se om du hittar ngt närmare St Anton... Karta finns på www.stantonamarlberg.com

Annars tycker jag absolut att ni ska ta det boendet. För att hitta boende i St Anton är ingen lätt match!!

Ha en toppensäsong!!
Lycka till! // Lea

"Hur fick du tag i lägenheten? Gå in på www.supa.at och hämta listan där för jobb o boende i St Anton. Ring runt lite på den o se om du hittar ngt närmare St Anton... Karta finns på www.stantonamarlberg.com"

Mailade till turistbyrån och fick en lista av dom. Hyresvärden är chef för skidskolan där nere, verkar vara en trevlig snubbe. Har kikat på supa.at, men än så länge har dom inget uppdaterat inför kommande säsong.

Handpennigen på den här lägenheten ska in i slutet på augusti. Det är väl lika bra att man tar den ändå. Den som gapar efter mycket...

Listan på supa.at kommer nog inte att uppdateras. Men ofta är det ungefär "samma" lista varje år. Så kolla igenom den ändå! :)

Om du hade tänkt dig att endast åka (inte jobba) så är det jäligt bra om du vet att du har råd med att leva där en hel såsong, utan att jobba för att få in lite cash. Det är dyrt i St.anton. Det kan även vara kul att jobba några timmar om dagen och då ingår oftast nästan alltid boendet.

Ha en kanonkul säsong
Betzi

"Listan på supa.at kommer nog inte att uppdateras. Men ofta är det ungefär "samma" lista varje år. Så kolla igenom den ändå! :)"

Kikade på sidan, men jag får inte fram nån lista? Visst är det den här länken?
http://www.supa.at/streetsheet/Joblist-01-02-page1.html
Mailade dom för nån månad sen, men fick inget svar heller. Fast det kanske dyker upp, det är ju fortfarande ganska tidigt =)

"Om du hade tänkt dig att endast åka (inte jobba) så är det jäligt bra om du vet att du har råd med att leva där en hel såsong, utan att jobba för att få in lite cash. Det är dyrt i St.anton. Det kan även vara kul att jobba några timmar om dagen och då ingår oftast nästan alltid boendet."

Har tänkt försöka klara mig utan att jobba och vara beroende av ett kneg för att få ha kvar boendet. Men eventuellt försöker jag hitta nåt diskjobb eller liknande om kassan börjar sina. Det är nog ganska lätt att den gör det =)

Tillbaka
Topp