Old school

Albano

Medlem
Old school
I vintras åkte jag rätt mycket i Parken i Åre å då märkte att det var inte en enda som körde old-school. Så jag å en kompis började göra lite nut-grabs,splits, daffys å annat smått å gott. Vad har hänt med den ultimata kombinationen twister twister spread?? Javisst e ugly grab snygg men attans vad new-school tricken e vanlig. Låt inte detta glömmas bort. Old school e coolare

Albano, en omvänd new-school åkare

Old school
Old school-tricken är svårare än new school-tricken ibland ju. När jag ska göra en ugly grab får jag jämt skidan i ryggen och en double twister slutar alltid med värsta felbalansen. Det värsta är backscratcher, där går det inte att få in nån balans över huvud taget. Nåja, jag har faktiskt gjort en fyrdubbel daffy med snwoblades. Snyggt? Nä...

Old school
Jag måste nästan säga attt jag faktiskt inte vet nånting om old school... jag tror att som precis allt annat så kommer det hela tiden komma nyheter oxå inom jibb sporten .. så om kanske tio år kallar vi dagens new school för gårdagens old school.. jag tror att det är precis som medd flugor .. snart blir det nog bara populärt att åka oldisch

Old school
Jag tycker old school trick är stentuffa men ja tycker inte man kan dela in alla åkare i old school och new school kategorier. Ja menar man blandar ju gamla tircks med nya tit som tätt.

Old school
innan jag höll på med jibbing var jag en cool old school kille. det ni! for runt och drog på feta daffys och twists. då var man kung kung kung i backen!!!!
new school är bara en grej som är inne just nu... om några år kommer alla att kära old school igen! old school will never die!!!

Old school
hm, huvudsaken är väll att man håller sig till den "skola" man gillar... sen har man ju ingen rätt att krittisera andra, även fast de kanske tycker snowblades är kul!

Old school
Nu på ålderns kvist kan jag se tillbak och titta på hur skidåkningen har utvecklats under de år som jag har varit aktiv. Till en början så var skidåkning en stillsam förtelse tills alpin åkaran kostade på sig att posera medans de lättade från snön. sedan var det kört. Grabbar med superultramegafetish18lagergor-texbyxormedhäglsenupptillnacken och gav sig ut från pisterna och började åka extremt detta höll på i år och dagra sedan utveclades till något fantastiskt. Under många år tills för nåt år sedan när ett pucko kom på att återinföra ballet skidor med dubbla brätten (ni som trodde att twintip var en nyförtelse kan med sorg titta bakåt på de gamla balletåkarna) Så kunde man få allt cred i världen med en dubbel daffy eller en spread eagle, Det ryktades om att det var en Tatuerad hårdrockande amerkanare som hade roterat ett var runt sin egan axel! Dett avr goda tider den som vågade oka in i de då flanell klädda snowbord åkarnas hopp och drog en dubbel daffy eller en 360 var kung! Sedan kom det folk som tyckte att det var ballt med gymnastik och simhopp och satte in det i backen. "Coolheten" försvann och plötligt var vi omgivan av regge lyssnande gymnaster! Hur kunde det gå så fel?

FÖRBJUD "New school" OCh rädda skidåkningen från ryska gymnaster!

Old school
så du gillar inte newschool för att det kräver mer av åkaren för att bli cool? nu finns det massa snorungar som är bättre än dig och det kan du inte tåla så då ska hela skiten förbjudas?

Old school
till viss del håller jag med. freestylehopp ä rinte skidåkning, vad ni än säger. de är gymnastik med ett par uppböjda skor på fööterna. man skulel lika gärna kunna göra skiten på fötterna...
men new school är mycket grymmare än old school. gillar snurrarna o flipparna mer än twist o daffy, vilket jag aldrig mer kommer o testa, första gången jag skulel köra en daffy missbedömde jag längden av min skida jämfört med hur högt jag kom. detta kan bara sluta på ett sätt, japp skidpetsen rakt ner i snöno en liten pojke fallandes rakt på mage o få sprickor i revbenen.....fuck aldrig mer..möjligt vis nån liten twist...men inte mer...tacka vet jag mutegrab o snurrar.

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp