Olika orter att säsonga på

maito

Ny medlem
Ska åka ner och göra min första säsong iår lutar det åt. Har scannat igenom freeride och hört mig för med vänner. Fick tips om att inrikta mig på några få ställen och bombadera alla företag på orten för jobbsökning m.m.

Har två kontakter som ska ner till Chamonix så det får stå som ett val, men jag skulle vilja hitta två till.

Jag är uppväxt med resor till fjällen och har därför noll koll på alperna (där jag tänkte förlägga säsongen). Har ni några tips på olika orter man kan säsonga på och vilka för-, nackdelar de har. Känner mig sugen på ett sätt att åka till ett ställe utan speciellt mycket fest, men det kanske man ändrar uppfattning om när man kommer ner..

Lugn by med skidåkningen som prio 1.. Champoluc.. sen finns det ju småbarer där det faktiskt kan vara ganska bra drag.. Genuint!

Karmaman sa:
Lugn by med skidåkningen som prio 1.. Champoluc.. sen finns det ju småbarer där det faktiskt kan vara ganska bra drag.. Genuint!
Eh...: ska det va så ska det va. Alagna ! dem har väll iaf en pub och en liten mat affär...
Och GRYM offpist som du kommer lätt 20 minuter före till från folk i champoluc :)

Det är inte så illa som det låter.. klart att det inte erbjuds samma uteliv som i chamonix eller så... Men det finns ju tillräckligt med ställen för att bli less på att dricka sprit.. Sen tar det inte så lång tid att ta sig till Algna.. Finns så pass stora ytor där för att man inte behöver oroa sig för att nån har hunnit före.. Som föregående person skrev.. På vägen till baka så skråar man över gugliemina för att leta nordsidor.. Dagen avslutas med lite Skogsåkning i gressoney : )Freak out

Karmamannen, det är väl härligt att vi med så lite krav får hålla oss för oss själv i Monterosa:) Låt dom hållas:) Ses snart på högre höjder!!

Snödjup

Tillbaka
Topp