Om skidan är 7 cm längre än mej

HansAron

Ny medlem
Heej!
Jag har köpt ett par skidor (Völkl Dogen) men när jag bestälde dom så ville jag ha 148cm men sen när jag fick dom så kolla jag längst ner på skidan och såg att den är 158 cm och jag är 151 cm och min fråga är: Blir det jobbigt för mej att åka på dom då?

i början borde det bli lite jobbigt men det känns ju som att en 13åring växer ifatt dem rätt kvickt, du är nog inte så långt ifrån 158... om du inte har föräldrar som är 1.24 förstås

Säger som hyllengren, du kommer nog växa in dom. Sedan vänjer man sig efter några dagar, det kanske blir lite svårt att slänga runt dom i park desvärre om dom har en sådan längd. Men som sagt du kommer växa in dom.

Mm...Men jag åker inte bara i park jag är en sån som gillar pude pist och park.

Nä min bror som är tre år äldre än mej är nästan två huvud längre än mej oc mamma en och en halv och pappa samma som min bror.

Åker du puder också så är det ju inte direkt nån naktel.
Kolla in skidfilmer, då står ju Tanner Hall, TJ Schiller och dom med skidor som är längre än dom.

Kör på, det går bra!

Om du beställde från sport-conrad är det värt att rapportera, dett har väl inte hänt så ofta tidigare? Dogen-skidorna är ju inte direkt gjorda för att skidas i sådana förhållanden som kräver längre skidor, men jag tycker ändå du ska köra på dem. Du kommer bli bättre på att hantera dom som kan ge dig bättre kontroll sedan på alla sorts skidor (ok, lite långsökt). Sen så får du ju som sagt bättre egenskaper i pist och puder, framförallt i pist, eftersom Dogen lätt kan upplevas som en mjuk skida om man inte är tjej eller smal som en sticka. Extra längd ger extra styvhet. Detta kna nog gynna dig i slutändan, och så ser det ju coolare ut med längre skidor...

dessutom kommer du få upp grym fart =höjd i pipen, om du kör där vill säga.... Då kan du ju utmana dumont

Tillbaka
Topp