Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Men allstå borde man inte ha ont i hela den muskeln då, ända upp till aldeles under knät, iaf jag har bara ont ovanför foten och upp till där pjäxkanten brukar vara på framsidan vid skenbenet. Men de kanske inte gäller för mig de där du skriver då, men jag kan iofs tänka mig att jag har en svag muskel där för jag tränar den aldrig och springer sällan.e_holm sa:Snackade med en kille på alpint på torsgatan. Muskeln fram på skenbenet är ofta allt för otränad. När man landar med bakåtvikt så får framsidan och benhinnan en väldig belastning och den lilla musklel måste då hålla emot hela din kropps bakåtvikt. Det gäller alltså att träna muskeln som sitter på framsidan av smalbenet (till höger om själva benet).
Samma sak gäller ju att man kan få ont i hälsenan av fakie-landningar, då är det otränade vader som är problemet. Dock är vaderna en mycket större muskel så detta klarar de flesta.
vet inte vad som är bäst egentligen, det undrar jag också....Japan sa:är det bäst att köra med löst knäppta eller hårt knäppta pjäxor? ja brukar köra med ganska löst och då får jag skit ont men ja vet inte om det hjälper att knäppa dom hårdare eller får man bara ondare då?
ok.. ska prova att ha hårt nästa gång jag åkerMute-matte sa:vet inte vad som är bäst egentligen, det undrar jag också....Japan sa:är det bäst att köra med löst knäppta eller hårt knäppta pjäxor? ja brukar köra med ganska löst och då får jag skit ont men ja vet inte om det hjälper att knäppa dom hårdare eller får man bara ondare då?
Jag får i alla fall mycket ondare av att ha hårt spänt. Jag kör hårt nertill och löst där uppe.
Jag menar inte det är själva muskeln som man har ont i. Man får ont i smalbenet (benhinnorna) för att de belastas så mycket vid bakåtvikt. Om man dock har starka muskler kan man minska belastningen.skifreak sa:Men allstå borde man inte ha ont i hela den muskeln då, ända upp till aldeles under knät, iaf jag har bara ont ovanför foten och upp till där pjäxkanten brukar vara på framsidan vid skenbenet. Men de kanske inte gäller för mig de där du skriver då, men jag kan iofs tänka mig att jag har en svag muskel där för jag tränar den aldrig och springer sällan.e_holm sa:Snackade med en kille på alpint på torsgatan. Muskeln fram på skenbenet är ofta allt för otränad. När man landar med bakåtvikt så får framsidan och benhinnan en väldig belastning och den lilla musklel måste då hålla emot hela din kropps bakåtvikt. Det gäller alltså att träna muskeln som sitter på framsidan av smalbenet (till höger om själva benet).
Samma sak gäller ju att man kan få ont i hälsenan av fakie-landningar, då är det otränade vader som är problemet. Dock är vaderna en mycket större muskel så detta klarar de flesta.
Det viktigaste är att knäppa och spänna pjäxorna ordentligt (det ska vara åkbart utan blodstopp).Japan sa:ok.. ska prova att ha hårt nästa gång jag åkerMute-matte sa:vet inte vad som är bäst egentligen, det undrar jag också....Japan sa:är det bäst att köra med löst knäppta eller hårt knäppta pjäxor? ja brukar köra med ganska löst och då får jag skit ont men ja vet inte om det hjälper att knäppa dom hårdare eller får man bara ondare då?
Jag får i alla fall mycket ondare av att ha hårt spänt. Jag kör hårt nertill och löst där uppe.
Där jag gymmar finns en sorts maskin där man sitter ner och har en grej på ovansidan av foten. Man lyfter upp tårna och det bränner som fan. Annars om man är två kan man köra så att den ena håller emot när den andra sitter ner och lyfter upp tårna.Mute-matte sa:Någon som vet hur man tränar muskeln på skenbenet?