Online butiker!

Theoldskipper

Ny medlem
Online butiker!
Mycket snack om beställa på stuff online. Kan varmt rekommendera www.boardtactics.com, ett amerikanskt onlineföretag. Bra service och bra priser, SNABB leverans. Har ett utbud på volcom som är enormt!!! Inte så mycket brädor dock, mest kläder...
Någon annan som har något???

Online butiker!
Oj, det var grymt bra priser! vad går frakten på?

blue-tomato.com är också bra.. jag planerar att köpa min bräda därifrån. den är ungefär tusen kronor billigare där än i sverige.

/Sofia

Online butiker!
Frakten gick på 15 dollar men då beställde jag bara kläder... Det som blir lite dyrare är om man råkar ut för momspålägg, ca 25%. Men va fan, det är ändå så mycket billigare än någon annanstans. Första ggn klarade jag mig från frakt, då tog det 4 DAGAR!!! från beställning till att jag fick det. Nästa ggn tog det klarade jag mig inte från moms, då tog det 12 dagar.

Online butiker!
Blue-tomato.at funkar jävligt bra.. beställde min bräda därifrån..
Det går snabbt, fri frakt över 300 E och det är mycket billigare

Online butiker!
Hittat en ny favorit: www.backcountrystore.com... Amerikansk sida med stort urval som skeppar internationellt.
Jag har köpt en del från USA och har blandade erfarenheter. Det som skiljer sig mellan gångerna är leveranstid och om jag fått betala moms eller inte.
Har dock upptäckt att dessa två saker hänger ihop...
Från USA så går oftast frakten med USPS (United states postal service), (allefall där jag har köpt), vilken väg som paketet sedan går till Sverige beror på vilket sätt paketet skickas. Antingen den långsamma och kostnadmässigt dyrare vägen med vanlig post, paketet tullas in i Sverige och man måste betala yttligare 25% för sina varor. Skickas det istället med något som heter "Parcel Force" så går det genom tyskland och SCHENKER, detta går mycket snabbare och man klarar sig undan moms.
Jag vet ej om företaget kan välja att skicka med Parcel Force eller inte.... Jag tror att posten i USA väljer det.

Någon som har erfarenheter??? Dela med er, det blir ju SÅÅÅ mycket billigare!

Online butiker!
BLue-tomato.at är bäst. jag har köpt två brädor boot bindningar där. det funkar sjukt bra och e jävligt billigt, grymt utval om man skall köpa burton grejor..
john

Online butiker!
finns det nån svensk online affär som säljer DC bootsen som har pump (har dem på lager).

Jag har kollat på junkyard och boardstore och dom har dem inte inne på lager, vilket innebär att om man beställer så måste man ta dom, annars så har man byter rätt.

Online butiker!
var inne på bluetomato.at och kikade runt och såg att dom sålde "testboards".. vad innebär det?
är det bräder som man lånat ut till folk som vill testa en modell och sen kört skiten ur den? om så är fallet så är det jävligt dyrt, 180-400 E..

Online butiker!
vet inte om blå-tomat e så billiga!! kolla på dom här:http://www.blue-tomato.at/shop/frameset.asp?LanguageID=2
dessa kostar 2599 i sverige men garanterat inte där.. varför så dyra?? peace

Online butiker!
marcus lär dig länka!!!

blue-tomato är billiga å snabb gratis leverans!
dock finns det säkert nått som är dyrt men varför köpa det?
brädan jag köpte va 1000kr billigare än här i sverige,
sen känns det allmänt bra att inte betala moms tilll Göran

Online butiker!
Jag beställde mina grejer från www.blue-tomato.at Och är helnöjd. Då jag inte ville pröjsa med visakortet så kom det till ca 200 SEK i växlingsavgifter och liknande men sparade ändå ca 2000 SEK på bräda+bindning jämfört med här hemma. Leveransen tog knappt en vecka från att jag klickat på köpknappen.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp