onödigt att åka pga snöbrist?

• Trådstartare Trådstartare Beat
  • Start datum Start datum
B

Beat

Guest
hej gott folk.

Jag hade tänkt att åka upp till åre 9 dec men undrar om det är någon som har pejl på ifall det är ok med snö där då eller totalt onödigt att åka??

kolla på www.skistar.com..tror jag de är..men tror inte att de är spec mycket snö just nu..komm upp vid nyår så är de helt OK!!:)

har inte hittat ngn sida med information om snödjupet, men en polare sa till mig att det låg 3 dm natursnör där uppe nu. stämmer detta ?

Visst ligger det kanske 2-3 dm här nu. Men det snackas om att det blir varmare i morgon och resten av veckan och idag har det regnat underkylt så det är en ishinna i hela byn. Håll koll på vädret på skistar.com/are eller smhi.se. Jag tror att det kommer komma tillräkligt för att åka då, men vet inte hur offpisten kommer se ut. Olympialiften kommer ha öppet dygnet runt den 9:e och lika så Badet på Holiday Club så när man är helt slut i Gästrappet drar man och lägger sig i bubbelpoolen på HC hela natten!

1m i storlien och 2-3dm i åre? Hmm det är väl inte så jättelångt emellan de två orterna.. Men tills mitten av december kommer det säkert vara snö i åre. Inget vet... ingen vet,,, hehe

Det kommer säkerligen att finnas snö här men det brukar vara ganska tunt så ha inte allt för stora förväntningar på bra åkning. Men vem vet, det kanske bli bra med snö även i år.

Tillbaka
Topp