Onormalt slitage på pjäxorna?

flaine

Ny medlem
Hej!

En månad in i säsongen har mina nya BD Push slitits ganska ordentligt på tådelen. Ett jack på varje sida, på bägge pjäxorna, har uppstått i höjd med den position där metall börjar täcka ovandelen av pläppen. Är det naturligt att pjäxorna slits på detta ställe? Åker på BD 02 bindningar. Kan det ha med justering eller åkteknik att göra?

Ledsen för en ganska luddig beskrivning.

Tack på förhand!

"jack" och skrap/skär på insidan av pjäxorna är 100% åkteknik.
Ett visst slitage är oundvikligt.

rabbit sa:
Det har du iofs rätt i, men det var ju inte det frågan gällde den här gången. Det är ju bindningen som orsakar slitaget.

Rätt naturligt att telispjäxor slits i tådelen.
Ladda upp en bild så är det lättare att avgöra om det är onaturligt mycket slitage med tanke på hur gamla pjäxorna är.

MnO sa:
rabbit sa:
Det har du iofs rätt i, men det var ju inte det frågan gällde den här gången. Det är ju bindningen som orsakar slitaget.
Slarvigt läst av mig -> dumt svar.
Hela min organism är inkompatibel med de socialt etablerade "morgontimmarna"...

Om det är bindningen som orsakar skada på "sin" pjäxa så brukar det traditionellt vara för lite "drag i vajern" och/eller för djupa knäböj.
02, och 01 för den delen, brukar ju folk dra ut ur skidan när de har tillräckligt "drag i vajern" och för djupa knäböj.

Jag stödjer uppladdandet av bild.

-fred och snö
/r

Hej!

Jag har också ett par BD Push som har fått stora jack efter bindingen (voile switchback), Dessa jack påverkade åkningen väldigt mycket då jag kunde höja hälen 6 cm över hälplatån utan att bäljen böjde sig de minsta. Men jag tror att jacken berodde på att bindingen var dålig designad. Hur som var jag inne på udens här i GBG och bytte bindingen till Cobra R8. Så nu skall jag upp till Åre igen och testa hur det känns.

Men nu när jag läser att andra har haft samma problem med samma pjäxa börjar man ju fundera på om det är pjäxan som är dåligt designad. Du har ju ändå binding och bjäxor från samma tillverkare det borde ju vara gjorda för varandra.

Tillbaka
Topp