ont i axeln, hjälp?

ont i axeln, hjälp?
Tjaa! när jag springer och sportar , åker skis osv. Brukar det kännas som om nån trycker ner min högra axel .. de gör ont och de ör obehagligt!

Nån som har haft samma problem som jag? ska jag försöka träna bort det på nått sätt? borde jag gå till läkare eller skolsyster eller nått?

Edit: kanske var lite otydlig där, det är inte exakt i axeln de gör ont utan mellan axeln óch halsen lixom ..

Tacksamm för svar!

/E

Senast ändrad:
ont i axeln, hjälp?
Träna när det gör ont brukar inte va lösningen! Så skippa idéen om att träna bort det.
Har du haft det länge och plågas med det så kolla med en läkare, om du precis fått det så kanske det är en sträckning eller nått. Då räcker det kanske med vila ett tag.

ont i axeln, hjälp?
Tycker att om man har en skada och den sitter kvar mer än 2 veckor ska man till en läkare gör man inte det är man dum.

ont i axeln, hjälp?
jag har känt av det i nått år nu.. men asså jag kan ju leva med det , men de e så fett drygt. vet inte om de är av att jag har ramlatt eller nått

ont i axeln, hjälp?
Kan du precisera lite var/hur det gör ont? Jag får ont i höger axel/skuldra när jag sitter ner för länge. Skitskumt. Varit hos läkare och sjukgymnasten men de kunde inte hjälpa mig.

Fast det brukar inte komma i samband med motion, snarare tvärtom som sagt. Jävligt drygt när man kör bil eller flyger/åker buss.

Jag har märkt en liten förbättring dock sedan jag började träna regelbundet dock. Vet inte exakt vilken muskel det gör ont i, men jag kör lite allmänt överkropp och det har hjälpt.

Fast av det du sagt är ju enda likheten mellan din smärta och min att den sitter i axeln. Så det behöver ju inte funka för dig.

Tillbaka
Topp