Ont i knä

• Trådstartare Trådstartare JBO
  • Start datum Start datum

JBO

Ny medlem
Ont i knä
Nu är det så att mitt knä är lite konstigt. Om jag böjer det för mkt bakåt så hoppar det till. Nästan som att det vill hoppa ur led. Först var det bara ett litet knack men nu är det ett stort kabom. Sen efter kabomet får jag ont i knä. Efter dagens skidåkning kan jag knappt stödja mig på knäet.

Någon som har haft likadant ?

Ont i knä
Hm, min pojkvän har nåt fel i knäna han också, men jag vet inte om det är likadant. han åker ju rätt mycket iallafall, kanske kommit från det.. han heter flowbrow här iallafall, du kan ju fråga honom om han har likadant ^^,

Ont i knä
låter inte bra att det vill hoppa ur led bara du böjer det bakåt.
Jag själv har problem med mitt knä sedan en gammal gymnastikskada för fem år sedan., Då hoppade knät ur led helt.
Ibland när man gör vissa rörelser eller vridningar, hoppar det men hoppar sedan tillbaka igen.
det gör ju ont dagar efteråt och är svårt att belasta. då hörs ju ett kabom med andra ord, knak..

Jag känner med i knät efter en dags skidåkning, speciellt fall man hoppar eller åker puder.
Men för att lindra din skada gäller det att du tränar upp muskeln som håller ditt knä på plats.
, alltså "innerlårsmuskeln". du kan också ha knäskydd på dig när du åker , som har en skena vid utidan av knät som gör att det hålls på plats.

lycka till.

Ont i knä
det låter inte så bra!
jag har själv ont i knäna när jag äker fast inte på samma sätt som du. riktigt jobbigt

jag föreslår att du går till doktorn lr sjukgymnast lr nåt

Ont i knä
Knäskador är ingen höjdare :/ Har du varit hos läkare och sjukgymnast?

Knän kan hålla på att krångla hela livet... Sjukgymnastik kan ge väldigt mycket och lite fler tips på övningar även om det nog kommer likna vad Fridaj sa.

Ont i knä
Jag tänkte bespara mig besväret att fara till en sjukgymnast elelr läkare. MEn får väl lov att dra dit nästa vecka då.

Ont i knä
JEPP_E -

Jag har gått hos sjukgymnast sen i sommras och väntar på operation pga krånglande minisk och ledband.
Jag har precis samma problem som dig, samt att jag inte kan böja helt på höger benet och att jag ibland får "låsningar" i knäet.

Det första du ska göra är att uppsöka en läkare som kan kolla det där.
Om det visar sig att det är en minisk skada så blir det ca 1 vecka på kryckor och sedan rehab. Du är tillbaka i backen typ 1 månad efter operation.
Så fundera inte på att åka till läkare, åk direkt!

Ont i knä
Spontant låter det som om du skulle behöva VILA 2 veckor o besöka doktor om det inte blivit bättre. Det är tyvärr knepigt att säga något specifikt om din skada utan att undersöka knät.

Om knät låser sig (HELT, inte sådär litegrann) är det kanske menisken som pajat o då kan du söka tidigare. Sök även tidigare om knät svullnar så mycket att du ej kan böja.

Det är inte ovanligt med knäskålar ur led men då skulle du antaglingen haft besvär av det tidigare i livet. Knät kan inte gå ur led utan kraft i paritet med trafikolycka.

Till nästa säsong måste du träna bättre innan ffa quadriceps o knästabilitetsövningar.

jag vet hur jobbigt det är
lycka till

Ont i knä
Aiit tack för tipsen har bokat tid den 2 februari hos ngn såm var typ bäst i sverige eller nå. Men kan jag ta det lugnt och åka skidor tills dess?

Ont i knä
Jag ska till Trysil den 2:a februari, jag har blivit less på att vänta på tid osv.
Nu när jag redan ska operaras kan dom ju lika gärna göra det ordentligt ;)

Ont i knä
Ont i knä
...jag tror att det är över rörlighet i lederna runt knät, har likadant fasst i båda axeln och höften, jag tror att med lite gym träning så går det nog över...

Tillbaka
Topp