ont i smalben

Filleee

Ny medlem
ont i smalben
Hej, nu har ja åkt skidor 4 gånger iår, och ja har ont i smalbenet, de är typ ömt å när man hoppar gör de ont. Det vart så förra säsongen med. Är de nån som mer får ont i smalbenen efter nåra åk? eller är de mina pjäxor som är dåliga?

ont i smalben
Alltså, känns det som det gör ont pga att det trycker på ifrån utsidan eller känns det liksom mer...att komma från insidan så att säga..
Benhinneinflamation är ju annars ett ganska så jobbigt problem..

ont i smalben
jag brukar få ont i smalbenet om jag får bakåt vikt i nån landning så att smalbenen trycks mot pjäxkanten lr andra anledningar men jag tror att de är därför jag får det, å då brukar de göra ont hela dan :P

ont i smalben
pjäxorna sitter hårt, så de kan de inte vara, man känner typ en klump på smalbenet som man kan röra på. de är där de gör ont.

ont i smalben
Låter som du fått en smäll där eller nåt och brosk har bildats..har fullt med kulor på armbågen som man kan röra på efter att ha landat där upprepade gånger på handbollsplan..men vad vet jag..

ont i smalben
Jag får blåmärken på smalbenen. Vad har du för strumpor? På vanliga strumpor är ju övrekanten dubbel vikt och det är den kanten som har gjort så att jag fått ont i alla fall. Det blir för trånkt eller något.......?!

ont i smalben
du måste vänta tillls du inte har ont mer, då först kan du börja spänna pjäxorna hårdare. Nu på jullovet har jag spänt odm sjukt mycket hårdare än vanligt, och jag har inte fått ont. Om du har ett spänne längst upp, spänn det på bara innerskon och inte på plastskalet, då får smalbenet ännu mer stöd.

ont i smalben
antagligen är det benhinneinflammation, åk till doktorn och kolla upp det.
men det är möjligt att pjäxorna är för hårda för vad du använder dom till

ont i smalben
Jag tänker direkt på benhinneinflammation. Det behöver inte vara pjäxornas fel - det kan vara att du använt andra "skor" som antingen har förlorat dämpningen eller liknande. - Du har kanske ändrat underlag på nåt sätt. Jag vet som spelar fotboll, nu när innomhus säsongen börjat byter man underlaget mot en hårdare yta vilket leder till att man lätt kan få problem som benhinneinflamation - likaså när grus/gräs säsong kommer.
Värken kan vara mycket allvarlig och har det gått riktigt långt kan det vara svårt att ens stödja sig på benet.
Det jag rekommenderar är att vila och byte av skor. Det är viktigt att ta det lugnt några veckor och inte sätta igång för snabbt när värken väl försvunnit. Stretch av vaden kan underlätta tillfrisknandet och förebygga problemet.

/David

ont i smalben
hur gammal är du? jag antar att till 99% att du har fått nått som kallas schlater, det får man i ungdoms åren om man har otur, och symptomen att du har en knöl som gör ont så tyder det ännu mer på det och inte bennhinneinflamation som vissa påstår. sitter värken längst upp på smalbenet en bit under knäet så är det schlater till 99,9% .. det enda man kan göra är att vila, det går över med tiden,, och det blir bara smärtsammare om amn fortsätter träna,. men uppsök läkare. dem kan säkert fastställa det och tipsa dig bättre om vad du ska göra,. lite tråkigt om du följer mitt råd om att vila och så visar det sig att det bara är en muskelblödning i anteriormusklen.,

ont i smalben
Du har inte schlatter det är vid knäskålen.
Problemet du har lille vän är att foten ligger fel i pjäxan när du spänner åt dom så att du får ont i smalbenet. Jag har också haft stora problem med det här men jag fick ett tips av min syster som jag tycker funkar bra. Vänta med att spänna åt pjäxorna och åk något åk med halvt lösa pjäxor, då hamnar föttera rätt automatically. Tänk på att stå upp när du spänner dom också och tryck bak hälen.

Hoppas det hjälper hej hej.

ont i smalben
låter som benhinnorna spökar.. ajsing bajsing hade de för nått år sen ja me..

ont i smalben
Kul att jag inte är ensam om man kan säga så :P får så jävla ont! men pröva farsans knep han lägger i typ skumgumi eler va man ska säga :P ett sånt här sittunderlägg som han har klippt till å sätter den däör fram :D har aldrig prövat men de kommer :D

ont i smalben
jag har samma problem själv men jag spände pjäxan skit hårt där uppe så jag fig mer kontakt med pjäxan då gick det över :

ont i smalben
hade samma problem . så jag fick ett förslag från en . han sa att man skulle klippa sönder en sån här sitt dyna som en del har med sig ibcken som dom kan sitta på! . så klipper du sönder den och tejpar på den på smalbenet! funkar!

ont i smalben
uscha benhinneinflammation är inte kul. så här gör man (elelr så gör jag) RAKA BENEN!!!!! de kan bli lite bättre då, smörj in benen med zon sava och åk med skumgummi framför smalbenen i pjäxerna!! annar har k2 ett par skit mjuka pjäxer!!!!!!!!!!!!

ont i smalben
Av: Moms | 2007-01-11 17:42 Citera

hur gammal är du? jag antar att till 99% att du har fått nått som kallas schlater, det får man i ungdoms åren om man har otur, och symptomen att du har en knöl som gör ont så tyder det ännu mer på det och inte bennhinneinflamation som vissa påstår. sitter värken längst upp på smalbenet en bit under knäet så är det schlater till 99,9% .. det enda man kan göra är att vila, det går över med tiden,, och det blir bara smärtsammare om amn fortsätter träna,. men uppsök läkare. dem kan säkert fastställa det och tipsa dig bättre om vad du ska göra,. lite tråkigt om du följer mitt råd om att vila och så visar det sig att det bara är en muskelblödning i anteriormusklen.,

Men det du menar har inte med smalbenet att göra utan är en sak som drabbar knäna, det var lainte det som frågades efter här?? men du e helt på det fulla va Schalter är!

testa att spänna åt pjäxorna hårdare, kolla efter en annan strumpa, eller varför inte raka benet?

ont i smalben
Det sägs att folk "utan" hålfot inte drabbas av detta problem eftersom de får stöd under hela foten. Därför är jag själv påväg att köpa ett par mjuka formbara sulor. För benhinneinflammation kan lätt fås (som redan sagts)av byte av underlag. Så när man byter från ett para dämpade skor till ett par stenhårda pjäxor är det inte konstigt att man får ont...

ont i smalben
Sätt dig i duschen och spruta kallt vatten i 2 minuter och sedan varmt vatten i 2 minuter, håll på så i 20 minuter och sedan försvann det för mig har aldrig haft problem med det efter

Tillbaka
Topp