Ont i smalbenen (Benhinnorna?)

Jag säger bara EPITACT!

Det är typ en 10x10cm självhäftande tunn silikon dyna som man sätter på benet.

Säljs på Åre skidsport och kostar 300 för 2 st. Men det är värt pengarna. De går att använda hur många gånger som helst och minskar benhinneproblemet enormt mycket. Åker aldrig utan mina.

Jag lånar tråden lite.
Jag har också sjukt ont i smalbena av pjäxorna. Längst upp i slutet av pjäxan har jag ont.
Får ont efter en fellandning och ett par åk. Om jag sedan lutar mig fram mot pjäxan så gör det sjukt ont.. har inte råd med ett par nya pjäxor så undrar om det finns nåt man kan göra för att stoppa smärtan? Spänna pjäxan hårdare? köpa nått till pjäxan, whatever..
snälla hjälp mig! *seriösa svar tack*

Hade också problem som jag tror var benhinneproblem. Men de löste sig med ett par Booster Strap. Fick dock känning efter ett tag, men smörjde då in Voltaren så försvann det direkt:)

har haft otroliga problem med mina benhinnor genom åren. jag har varit tvungen att ligga i duschen hela nætter och spola kallt/varmt vatten på dem før att lindra smærtan. jag bytte till ett par "høgre" pjæxor samt att jag anvænder chin-pads. det ser ut som ett vadderat fotbolls-benskydd som man sjælv skær ur och lægger framtill i pjæxan.

har du nu inte råd att køpa nya pjæxor ær mitt førslag att køpa ett par 80-90 tals fotbollsbenskydd dvs den enkla modellen (går æven att kapa till liknande bitar av en PET-flaska). sætt dem bak i pjæxkappan och låt dem sticka upp så mycket som du sjælv kænner att de bør sticka upp (inte før høgt bara). førsøk æven få tag på ett par chin-pads som du stoppar framtill. vet dock inte vart man får tag på chin-pads i Sverige då mina ær køpta i det stora landet i væst.

lycka till! jag vet hur jævla besværligt problemet ær...

Jahopp, nu värkar det som att jag är en av er. Men jag vet inte riktigt hur allvarligt det är. Började känna det i slutet av dagen, åkte dagen efter men det blev inte många åk..

Hur vet man vilken slags inflamation man har av hårsäcks... och benhinnorna osv?
Ska till vemdalen v7, är det helt kört? Vill värkligen inte missa det. Ska köpa sånt benvax, vart får man tag på booster strap eller vad det hette?

Senast ändrad:
Någon har säkert redan nämnt det, men jag orkar inte läsa igenom.
Om du brukar köra löpning som träning kan du göra några olika övningar i passet. Stanna upp och gör utfallssteg och liknande. En övning som är bra för att stärka muskeln på framsidan av smalbenet är att gå omkring på hälarna. Man spatserar runt med fötterna nära varandra och gör jättesmå steg. Ungefär 5-10 cm steg. Om det blir tråkigt kan man skriva någonting med stegen. Det brukar jag göra, hehe.

Frågor svaras på i min brevlåda :)

har inte hunnit kolla igenom alla inlägg men för att förebygga så ska du spänna kardborre bandet INNANFÖR skalet så det kommer så nära innerskon som möjligt. om du vill gå all the way så köp en booster strap och spänn på samma sätt.
om du väl åkt dit så knarka rekommenderat max intag av ipren(står på paketet) OCH smörj in med zon så mycket som det står på tuben att man får.
jag vet att det här funkar, det gjorde det för mig i alla fall.

Tillbaka
Topp