Ont på insidan av knät

Petterer

Ny medlem
Ont på insidan av knät
Hej alla.

Var och åkte lite skidor i idre under nyår och passade då på att vurpa och förmodligen vrida om knät på något olustigt sätt då jag inte kunde stödja på knät 2 dagar framåt. Läget blev ganska snart bättre men har nu under veckan återkommit i form av smärtor på insidan knät och även i en muskel på utsidan knät, det sistnämda är nog ingen fara utan det är mer insidan av knät som gör ordentligt ont, den kraftiga ond-heten uppkom efter en lite längre promenad och möjlig belastning på knät. Har dock varit på gymmet i veckan några gånger och tränat musklerna kring knät utan att ha onaturligt ont...

Så, min fråga, vad kan det vara?

Tacksam för svar...

Ont på insidan av knät
Det bästa du kan göra är att gå iväg till en sjukgymnast eller en läkare som får titta på det knät, bättre att ta det säkra före det osäkra.
Det är väldigt svårt att säga vad som kan vara fel när man bara får höra på ett forum vart det gör ont.

Ont på insidan av knät
Gå till sjukgymnasten! Väl värt den lilla slant det kostar att kolla upp istället för att chansa. Har själv haft problem i 15 år för att jag var envis...

Be även sjukgymnasten om lite övningar för att öka rörligheten i knät, de brukar ha nåt enkelt papper med lite övningar, de känns ganska rejält mesiga men gör nytta. Då klarar du belastning och lite smällar bättre i framtiden.

Ont på insidan av knät
Tack för svaren, ska iväg till sjukhuset ikväll eller imorgon och sen får det väl bli att gå till någon sjukgymnast. Men jag får väl se till att skriva här sedan när jag fått diagnosen...

Ont på insidan av knät
jag känner igen det mycket väl! jag åkte dock longboard. men jag har nyss opererat knät, och det var minisken och ledbandet som spökade, in´gen skidåkning för mig i vinter vilket suger

Ont på insidan av knät
ofranlund sa:
jag känner igen det mycket väl! jag åkte dock longboard. men jag har nyss opererat knät, och det var minisken och ledbandet som spökade, in´gen skidåkning för mig i vinter vilket suger
Fan det är så jävla jobbigt ska också operera för samma antagligen :D
Så inte mkt skidor i vinter öfr mig

Ont på insidan av knät
det kan ju vara ledband eller meniskerna som knasar.. jag har själv slitit av inre ledbandet för ett tag sen, gör förjävla ont att stödja på det ibland! kan ju vara så att du töjt ut det pyttelite.. eller att menisken kommit i kläm?
nått är ju trasigt.. och då är de dumt att chansa! kolla upp det, jäävligt ovärt att dras med knäproblem i onödan!

hoppas det löser sig :)
lycka till!
/jeppe

Ont på insidan av knät
Va hos läkaren igår, han trodde att menisken och ledbandet klarat sig men sa att ligiamenten i knät va skadade och beordrade två veckor vila och voltarensalva på skadan så det känns skönt att det inte var något allvarligt :D

Tillbaka
Topp