Operator 164w

mgbgt66

Aktiv medlem
Operator 164w
Jag har hittat Burton Operator 164 wide till bra pris. Hur wide är den egentligen? 260 mm midja och jag har storlek 43. Kör med hyfsat mycket vinkel på framfoten eftersom jag närmar mig 40 år...Är ute efter en bra allroundbräda till bra pris. Synpunkter uppskattas.

Operator 164w
mgbgt66 sa:
Tackar! Doughboy har talat. Jag kanske borde ha en Smokin bara för att Mike Basich är på teamet...
Det är en nog så god anledning! Jag fick hem en Basich 162 häromdagen och den är helt grym. Kärnan är gjord av trä från redan döda träd! Hans klädmärke 241 är riktigt grymt också.

Operator 164w
Hur är Malolo i pisten? Dvs den skandinaviska blåisen. Operator är nog inte den bästa pistbrädan heller....Å sen har vi priset..Malolo är ju pintail, vad tycker du om det?

Operator 164w
mgbgt66 sa:
Hur är Malolo i pisten? Dvs den skandinaviska blåisen. Operator är nog inte den bästa pistbrädan heller....Å sen har vi priset..Malolo är ju pintail, vad tycker du om det?
Om du inte tänker hänga i parken så är en pintail din absolut bästa vän!! En Lib-Tech Mullet eller Smokin Pinner som båda har MTX biter toppen i hård svensk pist. Flytet i puder blir dessutom oöverträffat!

Operator 164w
Doughboy sa:
mgbgt66 sa:
Tackar! Doughboy har talat. Jag kanske borde ha en Smokin bara för att Mike Basich är på teamet...
Det är en nog så god anledning! Jag fick hem en Basich 162 häromdagen och den är helt grym. Kärnan är gjord av trä från redan döda träd! Hans klädmärke 241 är riktigt grymt också.
har du sett hans film "open space" som ligger på 241s sida? riktigt kul med oldschool åkning och sjukt sköna självfilmings vinklar.

/jeez som spekulerar i om doughboy ska börja importera smokin, många rekomendationer om det märket på senare tid..

Operator 164w
Mike är grym på att både filma och fota medan han åker. För några år sedan fotade han själv medan han hoppade Mt Baker road gap. Riktigt coola bilder där man faktiskt kan känna lite hur hisnande det skulle vara att hoppa själv.

Operator 164w
Doughboy sa:
Om du inte tänker hänga i parken så är en pintail din absolut bästa vän!! En Lib-Tech Mullet eller Smokin Pinner som båda har MTX biter toppen i hård svensk pist. Flytet i puder blir dessutom oöverträffat!
Jag köpte min första pintail 1997, Train Bubbles (tror jag den hette) 159 lång med pintail. Grym i pist men i offpist kändes den lite för liten kanske på grund av min vikt...Lite \"märkligt\" att köra fakie (switch säger väl ungdomarna)med pintail.

Jag ska kolla in Basich-filmen!

Operator 164w
Malolon funkar bra i pist och det är inga problem att köra baklänges det skiljer ju bara ngn cm mellen nosen och tailen i bredd,med tapered ("pintail"? dvs smalare bak än fram)bräda blir det mycket skönare att köra puder då du kan ha samma viktfördelning som i pisten =mindre jobbigt för bakbenet man kan också gå ner i längd med bibehållen bärighet vilket gör den bättre i skogen(där pudret ligger orört och du kan åka även om sikten är noll ute på kalfjället)har själv en 166 och har 9,5 i skostorlek min känns lite klumpig i pisten pga bredden jag ville ha den längden pga av min vikt ångrar lite att jag inte köpte 162an istället.Surfs up dude

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp