Öppen anläggning?

JohanKristofers

Aktiv medlem
Öppen anläggning?
Något ställe som är på väg att slå upp portarna eller?
Jag har inte hört ett pip nu på ett tag så det hade varit skoj att höra vad som sker i vårt kära land :)

Öppen anläggning?
På Idre Fjäll går kanonerna för högtryck och det är ner mot -8 grader vet jag iaf. Annars tror jag de flesta anläggningarna från Norra Dalarna och uppåt kör kanonerna.
Snart skidåkning!

Öppen anläggning?
Vallåsen, som tidigare år legat i framkant vad gäller rekordtidiga öppningar, öppnar nog inte förrän i mitten av mars i år... Och stänger två dagar senare.

Skulle jag lägga undan ett säsongskort till dig också?
fullsize.jpg

Öppen anläggning?
Hemavan/Tärnaby ska öppna om typ 2 dagar..inte hela anläggning då utan nån backe tydligen...dom har ju snökanoner.

Centrumliften skall öppna 31/10 står det på hemsidan

Öppen anläggning?
tittti540 sa:
tänndalen ska öppna nästa helg säger dom:)
Ska dom inte öppna nu i helgen? :)

DAGENS INFO:
Vi planerar som vanligt att öppna till "dubbelhelgen" 1/11.

Välkomna till en ny härlig vintersäsong i snörika Tänndalen.

Senast ändrad:
Öppen anläggning?
Känns som att Hamra i Tänndalen gör allt för att öppna en del av backen till i helgen. Om jag kollar webkameran ser det hyfsat lovande ut. Kanonerna jobbar för fullt i vilket fall och det känns som det fyller på rätt så bra.

http://www.hamrafjallet.se

Kåbdalis påstår att det skall öppna delar av backen till helgen. Dock kryper tempraturen uppåt där nu ser jag på deras hemisda vi får se hur det går. Tärnaby påstår med att det skall vara klara till Lördag men ytterst tveksam till det. Men den som lever får se.

Senast ändrad:
Öppen anläggning?
Vilken kapplöpning vi har denna säsongen om vilken anläggning som ska öppnas först!
Kåbdalis är halva backen klar till helgen, Tärnaby/hemavan får vi se vad som händer, men"målet är att öppna 1 november. Sälen och Trysil är ganska spännande att följa, eftersom de har ganska många fler kanoner än ex. tänndalen. Idre har satt öppningen till 14 november och det finns inget som talar för att de kommer att öppna innan.

Senaste från Tänndalen är att "Nu snöar det igen! Just nu är det -2,5 i dalen och snöläggarna jobbar febrilt, de skulle bli ännu gladare om temperaturen sjönk ytterligare några grader. Det är ännu för lite snö för att vi ska kunna öppna backen, men OM det vräker ner snö de närmaste dagarna finns en liten chans att vi kan köra nedre delen av backen i helgen. Men vi lovar inget ännu!

Öppen anläggning?
saxat från kabdalis.com:

" VI ÖPPNAR!!!!!!!
Kåbdalis Onsdag 29/10

Säsongspremiär Lördag 1/11 kl. 10.00 Snökanonerna jobbar nu bra och kyla är utlovad resten av veckan. Vi räknar därför med att öppna på lördag om inget oförutsett inträffar.
Avstigning kommer att ske halvvägs upp eller i bästa fall vid kurvstolpen. Endast en backe är öppen och inte till full bredd. För bokning av boende, ev. bansättning mm. ring Johan på 070 52 49244 eller till kontoret 0928 50037.
Välkommen till en ny härlig säsong :) :) :) "

Även minus sju där nu och de är riktigt kallt ute även här. vintern är på väg!

Senast ändrad:
Öppen anläggning?
GRYMT! Något mer ställe runt Gbg som öppnar? Ulricehamn, Alé?

Btw; ingen som ska ner och pka i morgon och har en plats över i bilen?

Senast ändrad:

Snödjup

Tillbaka
Topp