orage jp auclair retallack co-lab jacket

carl-pedal

Ny medlem
Tjena gott folk!

Är som rubriken lyder ute efter en bra skaljacka. Den bör vara 2-3 lagers goretex i någon inte allt för intetsägande kulör och sitta lite lagom pösigt. Har kollar lite på sweet renegade. Men tänkta bara kolla om någon annan har något schysst tips innan jag bestämmer mig.

By the way, någon som har koll på vart man kan få tag på en orage jacka jp auclair singature i lime grönt.
Hur ser orages storlekar ut? 180cm och 77kg, L kanske?

/C

Senast ändrad:
Jag hade köpt en L om jag vore du. Personligen hade köpt en XL...men jag är jävligt gangstah...då har man stora kläder.

Whazzup?

Tipsar som vanligt om Mammut, har själv ett ställ i härligt odiskret färg... ;)
Vet inget om Sweet, men generellt låter M lite litet för din storlek för en skaljacka? Beror ju på hur många/tjocka lager du räknar med under iofs.

PNyberg sa:
Jag hade köpt en L om jag vore du. Personligen hade köpt en XL...men jag är jävligt gangstah...då har man stora kläder.

Whazzup?
Håller mig inte i parken med alla andra thugs! Ne.. men lutar nog mot en L.

Tack tack

Peace out

PNyberg sa:
Personligen hade köpt en XL...men jag är jävligt gangstah...då har man stora kläder.

Whazzup?
haha senaste råkade bli XXL för mig...känns som det gått för långt när armlängden är typ +20cm...

Kalle_Bern sa:
Tipsar som vanligt om Mammut, har själv ett ställ i härligt odiskret färg... ;)
Vet inget om Sweet, men generellt låter M lite litet för din storlek för en skaljacka? Beror ju på hur många/tjocka lager du räknar med under iofs.
Det blir väl ett antal lager med underställ och lager 2 tröja samt ryggskydd.

Tack för tipset

/c

Fastnade för jp auclairs jacka när jag såg all.i.can någon som har koll på vad det är för märke?

Senast ändrad:
Tror att jp kör med sessions men jag kan ha fel. Checka norrönas hemsida dom har en sinnessjukt snygg svart jacka med oranga detaljer

Hade fel, JP kör för Orage

Senast redigerad av en moderator:
Stepup sa:
Tror att jp kör med sessions men jag kan ha fel. Checka norrönas hemsida dom har en sinnessjukt snygg svart jacka med oranga detaljer

du hade rätt det är en orage jacka, nu blir det till att leta. Jo norröna lofoten är sjukt snygg men smakar det så kostar det :( Har inte råd som fattig student med 5,5 för en jacka.

carl-pedal sa:
Tjena gott folk!

Är som rubriken lyder ute efter en bra skaljacka. Den bör vara 2-3 lagers goretex i någon inte allt för intetsägande kulör och sitta lite lagom pösigt. Har kollar lite på sweet renegade. Men tänkta bara kolla om någon annan har något schysst tips innan jag bestämmer mig.

By the way, någon som har koll på sweet storlekarna? Är cirkus 180cm lång och väger 77kg, låter M bra då?

/C
M Låter klockrent, jag är 180/80kg Har M både på Sinner samt Supernautjackan. Då ryms både ryggskydd och underställ samt fleese.

carl-pedal sa:
Stepup sa:

du hade rätt det är en orage jacka, nu blir det till att leta. Jo norröna lofoten är sjukt snygg men smakar det så kostar det :( Har inte råd som fattig student med 5,5 för en jacka.
Det har du väldigt rätt i.. tyvärr.. Men snygg är den!

carl-pedal sa:
Stepup sa:

Sweet kostar väl minst lika mycket, om inte mer?

JP kör Orage, tror jackan heter JP vs Retallack eller bara Retallack.

GOS sa:
carl-pedal sa:
Stepup sa:

Sweet kostar väl minst lika mycket, om inte mer?

JP kör Orage, tror jackan heter JP vs Retallack eller bara Retallack.
orage jp auclair retallack co-lab heter den enligt hemsidan :D

Jag är förälskad, kosta vad det kosta vill. Nu till frågan vart får man tag på en orage jacka i lime grönt. Har tyvärr bara hittat den i röd. Alpin garaget borde väl kunna ta in den eftersom dom har röda? jaja, blir till att slänga iväg ett mail.

Någon som har koll på orage storlekarna. Har inte hittat någon vettigt size chart.

/c

Checka Oakley SethMo också om du vill ha färgglada skalkläder som inte sitter som en klättrarjacka.

Någon som har koll på norröna's storlekar? Är dom små eller stora? M eller l? Har kikat lite på lofoten primaloft, är de något att ha eller är proshell att föredra?

carl-pedal sa:
Någon som har koll på norröna's storlekar? Är dom små eller stora? M eller l? Har kikat lite på lofoten primaloft, är de något att ha eller är proshell att föredra?
stora. det är två väldigt olika jackor, pro shell är ett rent skal medan primaloft är en rejält fodrad jacka. älskar bägge, men på helt olika sätt. pro shell är också förhållandevis större i stl än primaloft. jag kör L på pro shell och xl på primaloft och är för dagen 187 cm/82 kg.

Lee-nus sa:
carl-pedal sa:
stora. det är två väldigt olika jackor, pro shell är ett rent skal medan primaloft är en rejält fodrad jacka. älskar bägge, men på helt olika sätt. pro shell är också förhållandevis större i stl än primaloft. jag kör L på pro shell och xl på primaloft och är för dagen 187 cm/82 kg.
Härligt, Förmodar att en medium kommer sitta bäst på mina 180cm och 77kg. Just fodringen på primaloften intesserade mig eftersom man förhoppningsvis kan slippa ett par lager i backen. Men blir det jobbigt varm att gå uppför med istället?

Har även kollat lite på active shell, vad är skillnaden mellan dessa tre?

Tack

/ Carl

carl-pedal sa:
Lee-nus sa:
carl-pedal sa:
Härligt, Förmodar att en medium kommer sitta bäst på mina 180cm och 77kg. Just fodringen på primaloften intesserade mig eftersom man förhoppningsvis kan slippa ett par lager i backen. Men blir det jobbigt varm att gå uppför med istället?

Har även kollat lite på active shell, vad är skillnaden mellan dessa tre?

Tack

/ Carl
Primaloft är svettigt på vägen upp. Att hoppa ett lager på det sättet är inte att rekommendera, eftersom du inte kan plocka ur fodret om du skulle vilja. Den är jäkligt skön, men kan aldrig ersätta ett skal.

Active shell andas lite bättre än pro shell, men är inte lika slitstarkt och vattentätt. GTX själva rekommenderar det inte till de som söker en jacka att använda varje dag under lång tid. I såna fall är pro shell bättre.

Tillbaka
Topp