Ordlista!

Mookie

Ny medlem
Ordlista!
Ibland har jag som gröngöling svårt att hänga med i alla term svängar! Alla har olika termer för si och så! ni kan väll fylla på med ord och dess förklaring!

Ordlista!
Wobbly = Skaka och vingla i luften
Buttcheck = Rumplandning
Equipment display = Tappa skidorna
Faceplant = Landa på ansiktet

Behövs några fler termer?

Ordlista!
Här kommer några sköna som är grunder man måste kunna...

:: Fakie - baklänges
:: Scetchy - tveksamt
:: Clean - clean
:: Tail - svans, bakdel
:: Twin - dubbel, tvilling
:: Fat - fet

Ordlista!
FS (frontside) = Snurr över "främre" axeln
BS (backside) = Snurr över "bakre" axeln
BS (bullshit) = Tjurexkrementer (även slang för skitprat)
BS 270 to faceplant = 2000-talets mest ultimata trix
Halfpipe = Halvrör
Pipe = Helrör (?)
Pickles = Små, små gurkor på burk, eller...

Å det var ungefär nu jag somnade om!

Ride on!

Ordlista!
Gayblades= Telemarksskidor har på senare år även kommit att betyda Snowblades.

Haschpulka= Snowboard.

Twoplank-wanks= Skidåkare.

Pro-Ho= Tjej som ligger med sponsrade åkare.

Ordlista!
Öppna sportbutik=vurpa och sprida alla prylar över stort område.
Flat light=term som används vid rejält bakrus och man försöker skylla på dåligt väder för man inte åker.
Bad weather movie=syssla att syssla med när man försöker slå i omgivningen ovan nämnd blålögn.
Bartömning=tömma baren på flytande innehåll, ej ur vattenkranen.
Nybörjare/wanna-be=de som åker till chamoX utan examen från pyromani- och brandskattningsskolan.
KHE=könshårseldning, en gammal sport och ett nöje som uppstod i den svenska nationens vagga då gästabud gärna hölls tre dagar på raken och inte avslutades innan minst tre pers strukit med.
tafatt/kull=lek som startar med den klassiska provokationen; "ni kan inte ta mig"
Kuta-utav-bara-helvete=ett stadium som inträds efter att man sagt ovan nämnda kommentar och pekat finger till franska, uniformerade och beväpnade kondomerister.
utrustning=startblock, spikskor och kevlarväst - saker man inte kan resa ut i ödemarken utan. Under riktigt extrema förhållanden rekommenderas fartdräkt också.
Tequila knack non charge=varningslampa, hör du den kommentaren är det läge att se över sin situation.
Ta cul et en feu, sonner le pompier=flott kommentar att dra när någon knör sig i liftkön.
Je veux plaire ta cul avec mon bitte très dûr, putain=samma som ovan.
Convoy=klassisk film som måste ha setts
Tropique=utförsåkarvärldens brantaste uteliv
Mustasch=en viktig utförsåkarattiralj, mustaschen är också en obeskrivligt bra låt.

Ordlista!
Voulez vous coucher avec moi ca/cette/whatever ...nuit/soir/oú quelque chose comme ca?... s"il vous plaît = kan jag få gå föra dig i liftkön.... snälla :))

ton bitte est petite aussi... :]

Ordlista!
Oj vilka fina uttryck som pojken kan!

Det ger ett ännu mer imponerande intryck om man dessutom kan sina genus och därmed istället säger:

TON cul est en feu, sonner le pompier
(din "bakdel" brinner, ring brandkåren)

och

Je veux plaire TON cul avec MA bitte très dûre, putain
(jag vill behaga din "bakdel" med min mycket hårda "manligt könsorgan", "horbock"

/Christian (som vill jäklas lite!)

Ordlista!
Det var som faen, att jag kan missminna bildtexterna från utförsåkarmagazinet "Hot Video" och "Connexion X" så galet.

Man lär sig nya saker var dag på denna eminenta kunskapsbank. Med all önskvärd tydlighet framstår mitt begränsade intresse för det franska språket - hursom.

Ordlista!
T-by = Tärnaby
Gränsen = Riksgränsen
No land = Norrland
cliffa = Hoppa ner för ett cliffjump
Pod = Puder
putslad = Åkare som inte får till en riktig carving sväng, satt det lir en fin slad istället för ett rent skär!

Stor fräsare = Stockholmare som tror han kan nått
wannabe = Skid åkare som åker med utrustning som proffsen har för att få respekt! men det funkar inte man skratar åt dom istället..

rygglös = landat dåligt med ryggen före

M V H

En go norrläning
Erik Salomonsson

Ordlista!
"att bajsa på sig" = att landa på vital del belägen mellan bakre låren och den undre delen av ryggen.. i andra fall även kallad "buttplant"

Ordlista!
Sitta i baksätet = Åka som 90% av sveriges utförsåkare. (med bakåtvikt)

Hjälmfotingar = Småfolk som åker runt helt oplanerat kors och tvärs. Namnet kommer av att det enda man ser av dom är ett par pjäxor och en hjälm.

Slalomkäppar = Föräldrarna till ovan nämnda figurer. Fördelen är att dessa är snäppet mer förutsägbara. Men dom kan överraska.

Ordlista!
Bengt: innerskida
Bengta: åka ur på innerskidan

Kan även utvecklas med at "Bengt ryckte" osv.

Puck: snus "skicka pucken" ect
även Go for the Puck.. Se cafe de colombia

Ordlista!
yardsale= krasch följd av förlust av skidor, stavar, handskar, hjälm, glasögon, jacka, byxor (ev. kycklinggul overall), underställ.... ja, det mesta

Ordlista!
Det sägs så mycket klokt på det här forumet och fantasin har visst inga gränser. Måste nog sampla ihop lite och skapa en
officiell skibum-ordlista. Kommer snart på "PumpaPuder" under
rubriken porr.
Tack mannen som startade den här debatten
nossen

Snödjup

Tillbaka
Topp